dissabte, 3 d’agost del 2019

Arriel (2822 mts.) i Pequeño Arriel (2683 mts.) des del Caillou de Soques (1405 mts.)

Mapa Alpina 1:25.000

Fa uns anys ja vàrem fer aquests dos cims amb la Teresa però pel vessant Aragonès de La Sarra, quan el Xavi fa uns dies em va dir de pujar pel vessant francès, no vaig dubtar un moment per anar-hi, no havia pujat mai per aquesta vall i només per això ja val la pena.
Sortim de l'aparcament de Caillou de Soques (1405 mts.) a uns 6 kilòmetres del Coll del Portalet (1794 mts.) a la regió frances de Pyrénées- Atlantiques. Aquesta part primera del camí és el mateix que si anéssim al refugi d'Arremoulit (2305 mts.) però nosaltres ens desviem abans.
Només iniciar la sortida ja ens trobem amb una forta pujada per dins d'un bosc magnífic de faig que serà permanent fins a l'acabament del bosc coincident amb la cota 1570. Travessem el riu per un pont de fusta i formigó (moment en que el bosc s'acabat) i comencem una pujada constant, avui tenim sort (itinerari ben triat) que el sol no ens tocarà fins a arribar al Coll de Soba (2448 mts.), passem al costat de la Cabana d'Arrious (1870 mts.) protegida de les allaus a l'hivern per una gran pedra, continuem pujant i arribem a un pla a la cota 2055, aquí deixem el camí principal i agafem a mà dreta (fites) un caminet més estret però molt ben marcat.
Quasi sense adonar-nos assolim el Coll de Soba (2448 mts.) punt on fem la primera parada del dia, hem pujat més de 1000 metres de desnivell i hem trigat 1 hora i 55 minuts. Continuem seguint el camí que ens porta fins al Coll d'Arriel (2608 mts.), iniciem els últims 200 metres pujant per una petita tartera però que es puja molt bé, a uns 100 metres del cim ja necessito fer servir les mans, deixo els pals al costat d'una roca que recolliré a la baixada, pujo per la part dreta de l'aresta només mirant de trobar el pas més fàcil, poc abans del cim trobem un pas horitzontal d'equilibri i en pocs minuts ja estem al cim.
Fem moltes fotos, mengem i bevem una mica i iniciem la baixada, recollim els pals i continuem fins al Coll d'Arriel, aquí iniciem l'última pujada del dia fins a arribar al Pequeño Arriel (2683 mts.). Iniciem la baixada pel mateix lloc que hem pujat, a l'arribar a la cota 2240 trobem un brollador d'aigua, punt que aprofitem per refrescar-nos i reomplir les ampolles. Ara només ens queda continuar els més de 800 metres fins a arribar al cotxe.

Primera rampa del dia, a sota l'aparcament de Caillou de Soques (1405 mts.)

A la sortida del bosc (1570 mts.)

Pont per travessar el riu a la sortida del bosc.

El riu encara baixa amb força tot i que aquesta aigua no es pot beure per les pastures que hi han més amunt.

El Midi d'Ossau, a l'esquerra el refugi de Pombie (2032 mts.)

Amb el Xavi no sortíem des de l'última sortida d'esquí de muntanya a l'Aneto

El camí és molt agraït i no ens tocarà el sol fins al Coll de Soba (2448 mts.)

Cabana d'Arrious (1870 mts.)

Cavalls pasturant, en aquest punt (2055 mts.) ens desviem a la dreta i deixem el camí principal.

Al fons podem veure el Coll de la Soba (2448 mts.)

Des del mateix Coll ja podem veure, a la dreta l'Arriel i a l'esquerra el Pequeño Arriel.

Mirada enrere, al fons el Pico de Soba (2624 mts.)

A l'arribar al Coll d'Arriel (2608 mts.) podem veure el Pic Palas (2974 mts.)

Els últims 200 metres de desnivell fins al cim d'Arriel.

Amb el zoom es veu millor el cim, una persona dins del requadre vermell, aquí podem apreciar la grandària de la muntanya.

Ja falten pocs metres per arribar al cim.

Cim d'Arriel.

Foto amb el Xavi al cim de l'Arriel, aquesta és la nostra 34ª temporada junts!!!

El  Pic Palas (2974 mts.) amb el refugi Arremoulit dins del requadre.

Refugi Arremoulit (2305 mts.)

A l'esquerra el Balaïtous (3144 mts.), cresta dels Frondellas, més a la dreta la Gran Facha (3005 mts.)

Midi d'Ossau (2884 mts.)

El Pic Palas (2974 mts.) vist des del petit Arriel.

Pedres al cim del petit Arriel.

Per la vall francesa d' Arrious que hem pujat fa una estona.

Al cim del Petit Arriel (2683 mts.) amb l'Arriel (2822 mts.) que hem pujat fa una estona.

Tota la vall que ens portarà a l'aparcament de Caillou de Soques (1405 mts.)