dijous, 24 de juny del 2010

Agulla Cadier i Cresta de les Frondellas

Surto del pantà de La Sarra ( 1438 mts.) i seguint el GR-11 remunta la vall de Aguas Limpias , després de passar per el Pas del Onso( tota la vall es molt perillosa al hivern per les allaus) el camí gira a la dreta , deixo a mà esquerra la desviació cap al llacs de Arriel per on espero baixar dintre de unes hores.El camí ara es força dret i arribo a la presa del pantà on ja diviso el refugi de Respomuso ( 2200 mts.) quan ja quasi estic arribant em desvio a l'esquerra ja que no fa falta que arribi al refugi.Aquí agafo el camí que porta al Balaitous per la bretxa Latour i només el deixo quan em situo sota el cim de l'Agulla Cadier i per una canal d'uns 35º amb grampons i piolet arribo a uns 40 mts del cim on per una molt bona roca i sense passar de II arribo al cim de l'Agulla Cadier ( 3022 mts.). Baixo fins on he deixat els grampons i piolet i decideixo franqueja per sota del Frondella i anar a buscar la aresta Est.
Algunes fites m'ajuden a saber que vaig per el camí correcte, torno a treure grampons per pujar per l'aresta Est i sense que en cap moment sigui dificil arribo al Frondella N ( 3069 mts.). La vista cap a la ja pujada Agulla Cadier es impressionant.
Continuo ara si ja a tota cresta fins al Pico de la Frondella ( 3071 mts.) , a partir d' ara i durant una estona ja puc respirar per que de moment s'acaben les dificultats i per una aresta ample de neu arribo al Frondella Central.
Al anar sòl no puc continuar per la cresta que em portaria al Frondella SW i tinc que baixar per la normal i franqueja tot el vessant nord per sota la cresta fins que vaig a trobar la normal que puja per els llacs d' Arriel i després de trobar la fita que em fa girar de vessant ( portava fins i tot la foto del punt on tenia que passar) segueixo l'aresta fins al Frondella SW ( 3001 mts.).
La baixada fins al mateix lloc i després amb una neu molt bona per baixar fina al llacs d' Arriel ( 2220 mts.) i trobar el camí del matí de pujada.
Gran circular, totalment solitari en tot el dia.

Horari: 10h.23m.

Refugi del Respomuso ( 2200 mts.) i La Gran Facha ( 3005 mts.)

Balcó amb vistes impresionants

Agulla Cadier ( 3022 mts.) a la dreta i Frondellas ( 3071 mts.) a l'esquerra

Cresta Costerillou al Balaitous

Frondella desde l'Agulla Cadier

Bretxa Latour desde Agulla Cadier

Balaitous

Cim Agulla Cadier

Franqueig des de l'Agulla Cadier cap al Frondella N, al fons el Balaitous.

Frondella Central des del cim de la Frondella.

Cim Frondella Central.

Frondella SW ( 3001 mts.)

Llacs Arriel ( 2200 mts.)

Arriba l'estiu al Pirineu.

Restes d'una allau

Enhorabona pels dias tan bé aprofitats, pel bon temps que has tingut i per la teva cara que reflecteix la PLENA FELICITAT..... Ja veiem que la teva llista de tresmiles predomina el color vermell, a diferència de la nostra que predomina amb diferència el negre!!!!!