divendres, 10 de desembre del 2021

Aprofitant les últimes hores a Les Mourriaux.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Les previsions meteorològicas per avui eren molt dolentes, i de moment s'està complint. A les set del matí ha començat a nevar i encara no ha parat. Ara mateix estem incomunicats (esperem que demà al matí passi la llevaneus), han caigut més de setanta centímetres de neu nova que si ho sumem als que han caigut aquests últims dies ens pot dona una idea del gruix que tenen aquí aquesta gent.
A l'estar així el dia he pogut teletreballar una estona, poc després de l'una del migdia sembla que la nevada ha baixat una mica d'intensitat, moment que aprofito per sortir a estirar una mica les cames.
Evidentment surto amb els esquís als peus des de Les Mourriaux i segueixo una mica l'itinerari que vaig fer el passat dimarts a la tarda, amb la gran diferència de la quantitat de neu caiguda el dimecres i avui divendres. 
Faig els mateix recorregut, però quan arribo al bosc avui entro per un camí d'estiu i així vaig més protegit del vent i de la neu. Igual que ahir em costa molt obrir la traça i com us podeu imaginar no he vist a ningú. Passo pel punt on vaig donar la volta el passat dimarts, avui estic a punt de fer-ho, però decideixo continuar una mica més.
No sabeu el que m'ha costat obrir aquests cent metres de desnivell fins a la cota 1500 on dono per acabada la sortida d'avui. Començo la baixada, i una de dos, o em poso damunt de les traces de pujada, o si no hi ha molt pendent no baixo, la neu em tapa la càmera de fotos que porto al lateral de la motxila.
Arribo a la cota 1140 on torno a posar pells per remuntar els metres que em falten fins a la casa de Les Mourriaux.
Amb aquesta mini-sortida donem per acabades les vacances  en aquesta zona dels Alps Suïssos.



Desnivell: 405 mts.

Recorregut: 4.8 Km.

Horari: 2h, 15m.




Deixo enrere la casa de Les Mourriaux, fins que no passi la llevaneus, estem incomunicats.


Aquí al mig està la carretera, ara mateix sota setanta centímetres de neu.


Començo a pujar, un altre dia obrint trinxera en lloc de traces.


Mirada enrere per quasi no veure ni el cim de La Laitemaire.


El que tinc per davant.


Segueix nevant i avui és el primer dia que fa una mica de vent.


Entro al bosc per estar més protegit.


S'acaba el bosc i segueixo obrint traça.


Tota l'autopista que tinc per davant amb setanta centímetres de neu nova.


En aquest punt (1500 mts.) dono per acabada la sessió de tarda d'avui.


Començo a baixar amb massa neu acumulada.


Flotant en aquesta neu tan seca.


Arribo a la carretera i torno a posar pells per pujar fins a Les Mourriaux.


Així em veu la Irene des de dins de casa quan arribo de la sortida.