dilluns, 6 de desembre del 2021

Circular al Pra Cornet des del Coll de Mosses.

Avui amb la Irene volem fer el Tour de Pra Cornet, és l'itinerari núm. 8 de raquetes i així està senyalitzat durant tot el recorregut. Deixem el cotxe a l'aparcament de l'Arsat (1405 mts.) uns kilòmetres abans d'arribar al Col de Mosses. Sortim del mateix aparcament amb raquetes (jo amb esquís), la temperatura és fresca (-6º), però com que no fa gens de vent no es nota el fred.
Iniciem la pujada per la pista que la llevaneus ha netejat, ben aviat deixem la pista i agafem un tram força planer i amb molta neu, jo vaig obrint la traça amb els esquís i la Irene puja darrere seguint les meves traces amb les raquetes.
Poc abans d'arribar a l'entrada del bosc els camins s'ajunten i continuem amb les traces més marcades, ahir era diumenge i es nota que va haver-hi força gent per aquí (avui no hi ha ningú, tota la muntanya per nosaltres). La pujada pel bosc és molt bonica amb arbres als costats tallats amb figures d'animals, el camí és força estret i dret, a veure si per baixar trobem un altre lloc, si no m'haure de treure els esquís.
A la cota 1580 sortim del bosc i entrem en un terreny molt ample amb moltíssima neu. Arribem al refugi del Pra Cornet (1655 mts.) totalment tancat, ja he dit que no hi havia ningú per la zona, aquí la temporada hivernal comença més tard, les estacions d'alpí també estan tancades, jo crec que obriran per les festes de Nadal.
Continuem seguint l'itinerari, comencem a pujar fins a dalt d'un turonet (1710 mts.) que al mateix temps és la part més elevada d'aquest racó. Baixem pel mateix itinerari i fem una parada a la part exterior del refugi Pra Cornet aprofitant que ha sortit el sol i s'està la mar de bé.
Quan ja estem cansats comencem a baixar, seguim el tram final de la pista i quan arribem a la cruïlla per on hem pujat abans, decidim continuar per la pista nevada, a mi em va molt millor que pel tram estret del bosc i a la Irene amb les raquetes també.
Sense cap novetat arribem al cotxe havent gaudit d'una jornada a la neu sense veure pràcticament a ningú en tot el dia. A veure demà el temps que em deixa fer.......

Recorregut: 8,1 km.

Avui seguirem l'itinerari 8 de raquetes fins al Pra Cornet.

Inici de l'itinerari a l'aparcament (1405 mts.) que hi ha uns kilòmetres abans del Col de Mosses.

La primera part anem per la mateixa pista.

En aquest punt deixem la pista principal.

Amb els esquís li obro la traça a la Irene que amb raquetes li costa una mica més.

Magnífic paisatge hivernal.

Figures (totems) tallades a la fusta.

Arribant a Pra Cornet.

Refugi de Pra Cornet (1655 mts.)

Continuem cap a dalt.

Cornises que s'han format en aquest vessant.

A mesura que baixem, comença a sortir el sol.

El camí travessa una pista d'esquí de fons encara tancada.

Amb la Irene durant la baixada al solet.....

La llevaneus ha fet feina aquests dies enrere.

En quinze minuts arribem a l'aparcament, al fons a la dreta el cim que vaig pujar ahir.