dimarts, 7 de desembre del 2021

La Laitemaire (1678 mts.) des de Château d'Oex i pujada de tarda per rematar la jornada.

Aquest matí quan he mirat per la finestra, nevava lleugerament. Avui la Irene ha de teletreballar, per tant, pujaré un cim que tenim just davant de casa i així a l'hora de dinar ja puc estar a casa per fer-ho junts.
Baixo amb el cotxe fins a Château d'Oex i agafo el carrer du Mont, dues cantonades més amunt hi ha un aparcament (995 mts.) on deixo el cotxe.
Al costat mateix del cotxe ja em poso els esquís i per un camp que hi ha al costat començo a fer llaçades amunt. A mesura que vaig pujant em trobo diferents cases o granges de vaques que passo sempre per la seva part esquerra.
A l'arribar a la cota 1220 travesso la Route de Mont i segueixo pujant, passo l'última casa (1310 mts.) on hi ha una roulotte, aquí sí que no hi viu ningú en aquesta època. Continuo pel llom, no hi ha ningú per la muntanya i he d'anar obrint la traça, a la cota 1400 començo un franqueig a la dreta, primer descendent i després progressivament va guanyant alçada fins que arribo a un plateau (1490 mts.) on hi han un parell de cases més (a qualsevol racó et surt una casa).
Passo entremig de les dues cases i començo a guanyar alçada fins a l'inici del bosc, encara rai que portava el track, si no, no continuo.
Quin bosc més espès, sembla impossible passar per aquí amb esquís, però sí que es passa. Cada vegada hi ha més neu acumulada, com cansa obrir traça al mig de tanta i tanta neu. Sort que pujo entre els arbres i que no hi ha massa inclinació,així no hi ha perill d'allaus, si no, està per girar cua.
Finalment, arribo al cim de La Laitemaire (1678 mts.), quin dia ha quedat, no hi ha núvols i no fa ni gota de vent (igual que al Pirineu, em diuen els companys que quasi surten volant). Després de gaudir una bona estona al cim, començo a baixar, hi ha algun tram una mica obligat, però amb aquesta neu surt tot.
Quan surto del bosc, és quan començo a gaudir d'una magnífica neu pols que em porta fins al lloc de la sortida, un gran dia dels que fan afició, ara cap a casa a dinar amb la Irene.

Des de la casa on estem aquests dies, tenim una visió perfecta de la pujada.

Surto del mateix poble amb esquís, mirada enrere per veure d'on he sortit.

A mesura que pujo, el poble queda cada cop més avall.

Aquesta part de dalt està ple de granges de vaques.

Aquesta és l'última casa del recorregut, tot i que fa dies que no hi ha ningú.

El Pra de Cray (2197 mts.) i Gros Perré (2208 mts.)

Panoràmica cap a Château d'Oex.

Dins del requadre s'intueix la casa on estem, avui la Irene està teletreballant dins.

Amb el zoom es pot veure millor, a l'esquerra la casa, a la dreta la granja amb vaques.

Deixo el llom lateral per fer un franqueig per anar a buscar la part menys espessa del bosc.

Château d'Oex ja queda força lluny.

Arribo a un plateau (1490 mts.) on començo l'última pujada cap al cim.

Com està el bosc de neu.......

Últims girs abans d'arribar al cim.

Ara si, deixo el bosc enrere i arribo al cim.

Panoràmica des del cim, m'ho he treballat obrint traça tot el dia, no he vist a ningú en tot el dia.

Des del cim i amb el zoom, la pista d'aterratge de l'aeroport de Gstaad.

Al matí estava nevant i al migdia ha quedat un dia magnífic, al cim de La Laitemaire (1678 mts.)

Mirada enrere al moment que he sortit de l'espès bosc.

Al fons podem veure el plateau (1490 mts.).

Bons girs amb neu pols pel mig del llom.

Des del cotxe puc veure els últims girs que he fet fins a la mateixa carretera.

Esquí de Muntanya de tarda.

A l'arribar a casa, la Irene em comenta que té problemes amb el wifi i que va tot bastant més lent, que li queden un parell d'hores de feina.
La sort d'estar en un lloc com aquest és que tens la neu a la porta de casa, miro el rellotge i veig que encara em queden un parell d'hores de llum, doncs anem a fer una pujada més.
M'acomiado de la Irene i que acabi de treballar tranquil·lament i surto de casa (1170 mts.) amb els esquís als peus. Faig una petita baixada (després he de tornar a posar pells per arribar a casa) i començo a pujar per la pista 97 (actualment aquesta petita estació encara està tancada) i vaig pujant i pujant.
El dia va passant i cada cop hi ha menys llum, finalment a l'arribar a la cota 1410 dono per finalitzada la jornada, Fins i tot em  poso les ulleres de tempesta per veure una mica més, però que voleu que us digui, aquí no fa falta veure res, això és vessant nord i si aquest matí la neu estava boníssima al sud, aquí és per plorar, quina neu....uffff.
Arribo a la cota 1140, on torno a posar pells, perquè encara que hi hagi poc desnivell fins a cas, hi ha un bon recorregut i no és pla de portar els esquís a l'esquena.
Quan entro per la porta de casa, la Irene està a punt d'acabar la jornada, hem acabat els dos iguals, genial.

Horari: 1h,19m.

Tinc poc més de dues hores de llum, mirara enrere per veure la casa d'on he sortit.

A mesura que pujo, la casa es veu cada cop més petita.

Just davant puc veure el cim de La Laitemaire (1678 mts.), fa unes hores que estava al cim.

Cabana al mig de la muntanya.

A l'arribar a la cota 1410 i veient que el dia s'acaba, dono per finalitzada la jornada.