diumenge, 5 de desembre del 2021

Les Monts Chevreuils (1749 mts.).

Amb la Irene hem pujat uns dies als Alps Suïssos, aquesta vegada estem allotjats en una casa de fusta a la part de dalt de Château d'Oex, un poble ben a prop de Gstaad. A l'arribar ahir a la tarda-nit plovia una mica, però durant la nit han caigut més de trenta centímetres nous de neu que acumulats als que han caigut aquests dies enrere fa que les muntanyes estiguin molt carregades, així que buscarem per aquests dies cims  sense gaire pendent, per no provocar cap allau.
Al matí encara està força tapat el dia, però la previsió és que al migdia tinguem una finestra d'un parell d'hores, la primera sorpresa desagradable del dia és que al treure la neu del cotxe, primer havia plogut i es va congelar l'aigua als vidres del cotxe. Quina feinada amb el rascador especial pel gel treure'l tot. Quan hem acabat amb molt de compte, baixem la pista nevada-gelada fins a la nacional i des d'aquí uns 15 kilòmetres fins a l'aparcament de La Lecherette (1370 mts.)
Surto del mateix cotxe amb esquís, hem quedat amb la Irene que després si el dia aguanta, farem una volta amb les raquetes de neu. El primer tram pujo directa entremig del bosc fins a buscar la pista d'esquí de fons i raquetes que segueixo una estona.
A la cota 1530 deixo la pista i segueixo unes traces que pugen força directes direcció al cim, el primer que em trobo no és el cim, es diu La Chuantse (1725 mts.) una mica més baix que el Chevreuils. Des de baix em pensava que era aquest, però les traces i el meu GPS marquen franquejar per la seva esquerra.
Ara si, al fons ja puc veure el cim, a mesura que pujo el dia s'esta tapant i comença a nevar lleugerament, unes llaçades més i estic al cim del Monts Chevreuils (1749 mts.), no m'entretinc massa al cim, un parell de fotos i inicio la baixada. Tota la part superior una molt bona neu pols, a mesura que baixo està una mica més pesada, però es deixa baixar bé.
Baixo directe tota la vall per gaudir més de la baixada i al fons de la vall he de tornar a posar pells per arribar al cotxe, una estona abans comença a nevar amb força així que la sortida amb raquetes amb la Irene la deixem per demà, si el dia ho permet.........

Bona nevada la que ha caigut aquesta nit.

A sota de la neu hi havia gel que es va fer al ploure abans de nevar, quina feinada  netejar el cotxe.

Imatge de Château d'Oex des de la nostra casa aquí dalt.

Tot ben nevat.

Aparcament a La Lécherette (1370 mts.)

Només començar passo al costat d'aquestes cases suïsses.

El primer tram el camí va al costat d'una pista d'esquí de fons.

Travesso la carretera per continuar per l'altra part.

Bona nevada ha caigut aquesta nit, cims com aquest d'avui són els ideals per aquests dies.

Ambient hivernal dins del bosc.

Bona traça, és nota que és un cim molt conegut en aquesta zona.

Avui el dia canvia molt de pressa, un parell d'hores després m'agafa una bona tempesta de neu.

Casa colgada per la neu en plena pujada.

A mesura que pujo es comença a tapar el dia i comença a nevar lleugerament.

Al cim del Mont Chevreuils (1749 mts.)

Un simpàtic Suís em fa aquesta foto al cim.

Baixada cap a La Lécherette.

Mirada enrere per gaudir d'uns bons girs amb neu pols.