dijous, 9 de desembre del 2021

Intent a Les Rodomonts (1878 mts.)

El cim de Les Rodomonts (1878 mts.) vist fa dos dies des del cim de La Laitemaire (1678 mts.)

Les Rodomonts vist camí de La Montagnette, itinerari que he fet avui.

Quan m'aixeco al matí continua nevant, fa més de trenta hores que neva sense parar. Ahir com que no vam fer cap activitat a la muntanya, vàrem agafar el tren a Château d'Oex fins a Montreux on vam passar el dia.
La previsió meteorològica ens diu que avui pot haver-hi una petita finestra de bon temps entre les 13 h. i les 16 h., pot ser l'última esquiada a la vall, divendres marquen molt mal temps tot el dia.
Abans de les dotze ja estem al poble de Rougemont, sembla que ha deixat de nevar i hi ha una mica més de visibilitat. Surto des del mateix poble, tot i que he de caminar uns metres perquè la llevaneus ha deixat els carrers molt nets i no puc passar amb els esquís als peus.
Em poso els esquís una mica més amunt i pel lateral ja puc foquejar, agafo la pista i ja hi ha una persona que s'ha avançat amb raquetes, quina trinxera de neu ha obert. Però l'alegria dura poc, les traces s'acaben en una de les últimes cases habitades, puc continuar una mica més pel lateral del carrer nevat.
A la cota 1210 agafo la pista de la Forcla i aquí ja me'n adono del que serà el dia, neu i més neu. Vaig obrint traça de vegades quasi fins al genoll, per sort aquest és un cim per dies amb molta acumulació de neu i amb un gran perill d'allaus. Vaig pujant com puc per la pista, finalment arribo al llom (1350 mts.) on no hi ha tanta acumulació de neu a l'estar protegits pels arbres, he trigat més de quaranta-cinc minuts en fer aquests 140 mts. de desnivell.
Després d'un petit tram pel llom entro dins del bosc, amb un camí força estret i dret, però que es deixa pujar, surto del bosc i comença a nevar i a tapar-se el dia, estic a la cota 1520, em queden més de 300 mts. fins al cim, amb aquesta quantitat de neu i sol, com a mínim és 1,5 hores. Per tant, ho deixo estar per avui.
Començo la baixada, hi ha tanta neu que molts trams baixo sense fer cap gir, ara quan hi ha algun tram una mica dret, quina neu. Repeteixo tant això de la neu perquè nosaltres vivim en un país que és difícil trobar aquestes neus i quan la trobes un dia i un altre et fa sentir molt bé.
Finalment, arribo a cinc minuts del cotxe amb els esquís als peus, avui s'ha fet el que s'ha pogut, llastima no hagués fet un bon dia avui, en fi tot no es pot tenir.

He de caminar uns minuts pel poble de Rougemont, la llevaneus ha deixat els carrers ben nets.

Deixo el poble enrere i començo a guanyar metres.

Aquest primer tram han passat uns davant meu amb raquetes, crec que eren d'una de les cases.

En aquesta casa ja desapareixen les traces.

Horari d'estiu, Rodomont 1h 45m, jajajaja.

Els esquís quasi no es veuen obrint traça.

Vista endavant, ni una traça.....

Vista enrere, la trinxera oberta.

A poc a poc vaig guanyant metres a la muntanya.

A l'esquerra Le Rubli (2285 mts.), a la seva dreta el telefèric de La Videmanette (2170 mts.)

El paisatge cada cop més blanc i cada cop costa més obrir la traça.

Davant meu Le Rubli (2285 mts.), les pistes d'esquí van per l'altra vessant.

Última casa que trobaré avui en el recorregut.

Mirada cap avall per veure el camí recorregut.

Superada l'última casa, vaig a buscar el llom pel qual entraré al bosc.

Arbres molt carregats de neu, en tots aquests dies no ha fet ni gota de vent i això és d'agrair.

Comença a nevar i es fa tard, cota 1520, em falten 300 mts. pel cim, avui no pot ser.

Al sortir del bosc agafo el llom per baixar, a l'esquerra es veuen les traces de pujada.

Molta neu acumulada en les últimes 24 hores.

Última baixada fins al poble de Rougemont.

Mirada enrere per recordar aquesta neu pols seca.