diumenge, 2 de gener del 2022

Gavà- Martorell- Gavà pel camí de terra paral·lel al Riu Llobregat.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Ahir va ser el primer dia que vaig sortir a entrenar una estona després d'haver passat deu dies confinat a casa, després de donar positiu de Covid uns dies enrere. Vaig fer quasi 40 kilòmetres plans per carretera, tot i trobar-me una mica cansat vaig recuperar sensacions.
Avui ja he incrementat els kilòmetres, però no el desnivell (encara em costa una mica respirar). Surto de Gavà i pels Polígons Industrials arribo a Sant Boi on agafo la pista que puja paral·lela al riu Llobregat.
Per pujar ho faig per la part esquerra (sentit ascendent), per baixar ho faig per l'altra part i així aconsegueixo fer una circular quasi sense passar pel mateix lloc. 
Vaig passant pobles com Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei, Sant Andreu de la Barca, un cop passo els Horts de Can Albereda arriba el tram de pujada més fort de la sortida d'avui, és molt curt, però força dret. Em deixa a l'antiga N-IIa i des d'aquí una petita baixada fins a arribar a Martorell, uns metres pels carrers de la població i arribo al Pont del Diable on faig una petita parada.
Després de les fotos de rigor, continuo pel que és el camí de Sant Jaume des de Barcelona, ara em queda el riu Llobregat a la meva dreta (sentit descendent), la pista tota l'estona està en molt bones condicions per rodar amb la Gravel, però a l'arribar al Papiol, hi ha un petit tram estret on he de baixar uns metres de la bicicleta, un cop a la part baixa del riu ja continuo, tot i que el camí es força estret.
Aquest camí dura molt poc i ben aviat ja arribo un altre cop a la pista ampla, passo per davant mateix d'un conegut hotel de Molins de Rei i passo al costat dels Aiguamolls de Molins de Rei. Al costat mateix de l'estació d'Aigües de Barcelona a sant Feliu travesso el riu Llobregat per un pont de formigó, a evitar quan baixa molta aigua.
Surto a la mateixa pista de pujada d'aquest matí, s'acaba la pista i torno a sortir als Polígons Industrials de Sant Boi, només em queda continuar per la carretera per arribar a casa. Bones sensacions, però hem de començar a forçar una mica més la màquina, aquests dies m'han deixat una mica xafat.......



Desnivell: 330 mts.

Recorregut: 62, 4 Km.

Horari: 2h, 54 m.






Parc Agrícola del Baix Llobregat amb un camp de carxofes.


Al fons podem veure Collserola tapat per la boira.


La pujada la realitzaré per la part esquerra del riu Llobregat, al baixar per la part contrària.


Hi ha trams que vaig al costat de l'autovia.


Aquest és el tram amb la pujada més forta de tota la sortida.


Baixada cap a Martorell.


Entrant a Martorell.


Pont del Diable.


Orbea Terra, encara que no ho sembli, força bruta de pols de la pista.


Agafant sensacions.


Part superior del Pont del Diable.


Al fons podem veure Montserrat.