dilluns, 18 de setembre del 2023

Filoti- Mont Zeus- Filoti. Circular al Mont Zeus (1001 mts.).

Després de la sortida amb la gravel fa un parell de dies, avui tocava sortida al Mont Zeus (1001 mts.), què és el cim més alt de les Illes Cíclades. L'any passat vaig sortir de l'aparcament que hi ha a la cara oest aquest any volem allargar una mica més la sortida i farem una circular sortint des del poble de Filoti, pujant per la mateixa cara oest, però un cop al cim baixaré per la cara est fins a la Capella de Santa Marina i retornar al poble de Filoti.
Surto de l'aparcament al centre de Filoti i travesso tot el poble, poc abans d'acabar el poble agafo la desviació a la dreta direcció a la Platja de Kalantos. Dos-cents metres més endavant agafo el camí a l'esquerra, està en perfecte estat i hi han unes indicacions i tot. Va paral·lel a la carretera que porta a l'aparcament superior, al costat mateix d'una font on l'any passat sortia molta aigua i aquest any menys, però encara sortia, en aquest punt m'està esperant la Irene.
Bevem aigua fresca i omplim l'ampolla mig buida, m'acomiado de la Irene i continuo cap a dalt. La pujada és força dreta i no hi ha cap tram pel descans, va bé perquè ràpidament arribes al cim. Passo al costat de la Cova de Zeus que ja vaig visitar l'any passat i continuo pel mig del torrent. A l'arribar a la cota 710, el camí gira a l'esquerra i deixa una tartera que es veu complicada de pujar.
Surto al llom (800 mts.) i aquests metres que falten fins al cim, són directes per una mena de caminet fins a trobar el que puja per la cara est (per on baixaré jo). Últims metres amb força vent i assoleixo per segona vegada el cim del Mont Zeus (1001 mts.). Hi ha una vista espectacular des d'aquí dalt, el cim està quasi al centre de l'illa i la pots veure tota a 360º.
Unes quantes fotos i començo la baixada a la dreta de per on he pujat (sentit descendent), no he volgut agafar el mateix camí de pujada i finalment a la cota 900 agafo el camí de la cara est. No és tan dret com l'altre vessant i per aquí puja més gent. Arribo a la Capella de Santa Marina (590 mts.) on torno a coincidir amb la Irene, li explico com a anat tot i continuo cap a baix.
Les dues primeres corbes les faig per la mateixa carretera que porta aquí dalt, però després el camí va buscant les parts menys dretes de la muntanya i fent unes quantes ziga-zagues arribo a l'aparcament de Filoti on torna a estar la Irene. Una divertida circular, tot i que li faltaria uns quants metres més de desnivell, però és el que tenim, ara a veure si aquests dies baixa una mica la intensitat del vent i puc fer la circular sencera amb la gravel arribant al poble d'Apollonas al nord de l'Illa de Naxos.

Filoti, bonic poble a l'interior de Naxos i al peu del Mont Zeus, cim més alt de les Illes Cíclades.

Caminant per Filoti, a aquesta hora no hi ha gaire gent pels carrers.

Poc abans d'acabar el poble, agafo a la dreta com si anés a la platja de Kalantos.

Al fons primera imatge del Mont Zeus.

Un centenar de metres després de la desviació ja deixo la carretera per agafar el camí.

La Irene ja em veu des del punt final de la carretera.

Des d'aquest punt vaig sortir l'any passat, de moment ja porto tres kilòmetres més.

La figura del Mont Zeus és present des de qualsevol racó de l'illa.

M'acomiado de la Irene, ens veurem a la Capella de Santa Marina, a l'altre vessant de la muntanya.

Mirada enrere per veure el que he pujat.

L'itinerari segueix pel mig del torrent, més amunt gira a l'esquerra.

El que he pujat, és un camí que tot i ser dret, és agraït de pujar, guanyes metres ràpidament.

Tram de roques abans d'arribar al llom.

Un cop al llom, tot recte amunt.

Ja puc veure el cim.

Mirada enrere per veure d'on he sortit fa una estona.

Ja falta molt poc per arribar al cim, com sempre, força vent al cim.

Últims metres i això ja ho tenim.

Cim del Mont Zeus (1001 mts.) Cim més alt de les Illes Cíclades.

Panoràmica des del mateix cim cap al sud.

Amb el zoom podem veure Moutsouna a l'est de l'illa de Naxos.

Després d'estar una estona al cim, inicio la baixada pel vessant oposat de pujada.

Ara baixo com més directe, he pujat per l'aresta del lateral dret.

Capella de Santa Marina on ens retrobem amb la Irene.

Faig un parell de corbes per la carretera, després ja agafo el camí. Al fons Filoti.

Ja quasi estic arribant al poble de Filoti final de la sortida d'avui.

Última mirada al Mont Zeus.

Arribant a l'aparcament al centre de Filoti.