divendres, 15 de setembre del 2023

Volta a Naxos amb la gravel.

L'itinerari d'avui a l'illa de Naxos.

Altimetria del dia d'avui, poc tram planer, tot pujada i baixada.

L'any passat en el nostre viatge per les Illes Gregues, de les sis que vàrem recórrer, Naxos va ser la que més ens va agradar. És l'illa més gran de les Cíclades, una mica més petita que Eivissa, però molt tranquil·la, on no arriben els creuers i amb el cim més alt de les Cíclades (Mont Zeus 1005 mts.).
Vaig veure que tenia molt potencial per anar amb gravel per les seves pistes de terra i sorra, em vaig posar en contacte amb Nikos de la botiga de bicicleta Naxos Bike. Em va ensenyar unes fotos de les bicis Scott Speedster 40 que té de lloguer, perfecte ja tinc bicicleta per aquests dies a Naxos.
Ja fa uns dies que estem per l'Illa, el segon dia el vàrem passar a visitar i quedar pel dia d'avui que sembla el dia amb menys vent, acostuma a fer força vent, normalment de nord, has d'anar cap al sud on no bufa gens. La Irene m'acompanyarà amb el cotxe de lloguer que tenim aquests dies per on pugui passar, sense posar en perill les parts baixes del cotxe.
Surto de Chora (capital de Naxos) i vaig cap al sud, a la sortida de Galanado ja començo a agafar les primeres pistes, hi han forces canyes pel lateral, has d'anar amb compte amb el cap, arribo a la platja d'Orkos on la pista circula paral·lela al mar. Baixo fins a la platja de Pyrgaky i per un camí de terra i sorra arribo al poble d'Agiassos, aquest serà el punt més al sud de l'illa que arribaré en aquesta sortida.
Començo a pujar per una carretera solitària amb un asfalt amb mal estat i vent de cara, ens trobem amb la Irene a sota del poble de Filoti al peu del Mont Zeus. Després d'un petit descans i tornar a omplir el botellí d'aigua continuo la pujada que no hi ha cap descans fins a la part superior del coll on hi ha un restaurant molt recomanable (La Rotonda), una ràpida i curta baixada fins a Aperathos on la pujada continua, però no amb la mateixa dificultat que abans d'arribar al coll.
Arribem a l'Església Ortodoxa Drimalia (660 mts.), en aquest punt hem de decidir que fem, la primera idea era baixar fins a Apollonas, és el poble més gran al nord de l'illa, però em fa por que se'ns faci de nit al tornar, no porto llum davantera (només darrere) i en el mini cotxe que portem no ser com posaríem la bicicleta dins.
Finalment, decidim deixar-ho aquí, però en lloc de baixar directes a Chora, anem a buscar el poble d'Engares al nord de l'illa i així allarguem una mica més la sortida. Una última pujada de quasi tres kilòmetres em deixa les cames a gust i ara si, tot baixada fins al mateix Chora on acabem l'etapa a la mateixa botiga de Naxos Bike. Una bonica circular amb l'únic negatiu que podem dir és no haver pogut baixar fins al poble d'Apollonas i fer la circular una mica més llarga. Encara així ha estat un dia molt dur amb un puja- baixa constant i una temperatura tot el dia per damunt dels 30ºC.

Desnivell: 1.520 mts.

Comença la jornada a la botiga de bicicletes Naxos Bikes.

Deixo enrere Chora, la capital de Naxos. Comença la pujada.

Aquests primers kilòmetres per asfalt.

Agafo carreteres secundàries per apropar-me a la terra.

Primers kilòmetres per pista en bones condicions, però amb força sorra a terra.

Molta canya per aquest tram, hi ha trams més espessos encara.

La Platja d'Orkos a l'oest de l'illa.

La pista va al costat mateix de l'aigua.

La Platja d'Alyko al sud-oest de Naxos.

Agafo la pista cap a la platja de Pyrgaki i el poble d'Agiassos. Serà la part més al sud de la sortida.

Pista paral·lela a Pyrgaki beach.

Al sortir del poble d'Agiassos puc veure el Mont Zeus, passaré en una estona ben a prop.

Ben a prop del poble de Filoti al peu del Mont Zeus fem una petita parada.

A la sortida de Filoti, deixo a la dreta la desviació al Mont Zeus (ens veurem en uns dies).

Travessant el poble d'Aperathos.

Al fons s'intueix la platja i poble d'Azalas.

Tram dret i amb vent de cara, cosa que dificulta la pujada.

Amb el zoom podem veure millor Azalas, a la costa Est.

Última pujada abans del descans a l'Església Ortodoxa de Drimalia.

Descans merescut a Drimalia (660 mts.). Porto quasi seixanta kilòmetres i més de 1.200 positius.

Després del descans i un bon refrigeri, continuem la ruta.

Bona baixada fins a Kinidaros.

Tot i que encara queden un parell de pujades curtes, però dures.

Ara si, arribo a l'últim tram de pujada, ha estat un dia dur amb temperatures per sobre dels 30ºC.

Al fons ja puc veure Chora, capital de l'Illa de Naxos. Això s'acaba.

Mirada enrere per veure el cotxe d'assistència capitanejat per la Irene.