diumenge, 24 de setembre del 2023

Gavà- Martorell- Sant Sadurní d'Anoia- Begues- Gavà.

Al David li van donar la seva Megamo Kansas quan nosaltres estàvem de vacances, a l'arribar nosaltres ahir, de les primeres coses que faig es mira de parlar amb ell per estrenar-la (amb mi) avui. Tot i que ell ha tingut un cap de setmana molt pringat amb la feina, són tantes les ganes de sortir, que quedem avui abans de les vuit del matí per sortir a fer un circuit amb cara i ulls.
Sortim de Gavà i agafem el camí del Parc Agrícola del Baix Llobregat que ens deixa a Sant Boi, a partir d'aquí continuem paral·lels al riu Llobregat per una pista en magnífiques condicions per anar amb la gravel. A l'altura de Castellbisbal travessem el riu per un pont i continuem fins al mateix Pont del Diable a Martorell on aprofitem per fer-nos unes fotografies.
Sortim de Martorell i per un petit pont travessem el riu Anoia, la pista continua ben a prop de l'autopista AP-7 i tot i haver-hi algun tram dur (però, curt) arribem a Gelida on els primers kilòmetres agafem la carretera que va cap a Sant Llorenç d'Hortons, la deixem quan encara no portem ni tres kilòmetres i agafem una pista a mà esquerra que transita tota l'estona al costat de les vinyes on fa uns dies ha acabat la verema 2023.
Arribem a Sant Sadurní d'Anoia on fem la primera parada del dia en un parc públic, aprofitem per omplir els bidons a la font que hi ha i menjar una mica. Travessem el poble per una curta, però dura pujada (i més després de la parada) i a la sortida del poble, a mà esquerra agafem una altra pista que ens portarà a Avinyonet del Penedès passant abans per Lavern.
A la font d'Avinyonet tornem a omplir els bidons i continuem cap a casa. Baixada ràpida des del mateix Avinyonet i pujada després fins a la mateixa urbanització de Can Mitjans. Tram planer i ben aviat ja estem encarant la segona pujada fins a Can Joan, agradable baixada fins a Olesa de Bonesvalls.
A partir d'aquí tota l'estona la carretera va pujant fins a Begues, on només ens queden els vuit kilòmetres de baixada fins a Gavà, inici i final de la nostra sortida d'avui. Moltes felicitats David per aquesta sortida, que en un futur en vinguin moltes més.

El David iniciant la sortida pel Parc Agrícola del Baix Llobregat.

Sortida de sol a primera hora, ha fet un dia espectacular per rodar en bicicleta.

Travessem Viladecans i anem direcció a Sant Boi del Llobregat.

Ja estem a la pista paral·lela al riu Llobregat.

Per aquest pont travessem el riu Llobregat al terme municipal de Castellbisbal.

Montserrat a la llunyania, avui està tapat amb núvols alts.

Amb el David al Pont del Diable a Martorell.

Acabem de passar la Masia de Can Abat a Castellví de Rosanes.

Deixem enrere el poble de Gelida i entrem a terreny de vinyes.

Entrem a Sant Sadurní d'Anoia a la comarca de l'Alt Penedès.

Lavern, nucli de població pertanyent al municipi de  Subirats.

Begues, ja només queden uns kilòmetres per enfilar la baixada fins a Gavà.

Moltes felicitats David en l'inauguració amb mi, de la Megamo Kansas.