dissabte, 4 de juny del 2022

Tortosa- Alcossebre (Castelló) per la costa.

La idea inicial era pujar al Pirineu, però veient que el temps no és gens estable decidim baixar cap al sud, on una altra cosa poder no trobarem, però sol segur que sí.
Baixem amb la Irene fins a Tortosa i aquí fem el canvi, ella agafa el cotxe i jo la gravel. El track que he dibuixat va des de Tortosa fins a Alcossebre a la província de Castelló. Segueix força camins de terra i carreteres secundàries, la part final del recorregut entraré al Parc Natural de la Serra d'Irta.
Surto de Tortosa i ben aviat ja agafo la pista que va paral·lela al Canal de l'Ebre, uns kilòmetres més endavant transito al costat mateix de l'Ebre, quan arribo al final de la pista i just en el punt que s'ha d'agafar l'N-340a hi ha una porta corredera de ferro, sembla que estigui tancada, però es pot obrir sense problemes, la torno a tancar i continuo.
Entro a Amposta travessant el Pont Vell i vaig a buscar el Camí de Vigos que em portarà fins a La Ràpita. Aquí ja començo a circular ben a prop del mar, passo per les Cases d'Alcanar i a l'arribar a la desembocadura del Riu de la Sénia no trobo la manera de travessar sense baixar de la bicicleta i carregar-la al damunt, això és una cosa que odio bastant, per tant, segueixo la pista cap a l'interior fins a anar a buscar un petit tram de l'N-340, són un parell de kilòmetres i després ja torno a agafar el track al costat mateix de l'aigua.
Arribo a Vinaròs (kilòmetre 50) on he quedat amb la Irene, reposo aigua al bidó i continuo cap a Peñíscola on hi ha un bon ambient de gent per tot arreu, per sort això s'acaba de pressa i entro al Parc Natural de la Serra d'Irta on ja d'inici em trobo una curta, però forta pujada de formigó, més endavant passa a ser pista de terra amb moltes pedres que ja no deixaré fins a l'entrada mateix d'Alcossebre on m'espera la Irene ja a la piscina.
Un banyet de tarda anirà força bé per recuperar cames per l'endemà........

L'inici de la sortida d'avui és a Tortosa, una vegada més.

Aquest tram inicial, la pista circula al costat mateix del Canal de l'Esquerra de l'Ebre.

De vegades la pista va per l'altra part del Canal.

Entrant a Amposta, per aquest pont travesso el Riu Ebre.

Surto de La Ràpita per anar a buscar Les Cases d'Alcanar.

Al no poder travessar la desembocadura del Riu de la Sénia, he d'anar un tram per la nacional.

Al fons el Castell de Peñíscola.

Al costat de la Cala del Moro, a la sortida de Peñíscola.

Entrant al Parc Natural de la Serra d'Irta, seguint el camí del Pebret.

El tram més dur amb rampes del 14% ja l'he superat, això és més suau.

Inicio la baixada per camí formigonat.

Mirada enrere per veure per on acabo de pujar.

Entro al Terme Municipal d'Alcossebre, encara em falten uns quants kilòmetres per arribar al final.