diumenge, 5 de juny del 2022

Circular a Alcossebre, travessant tres Colls.

Avui al mateix temps que la Irene està una estona a la platja, vaig a recórrer aquesta zona. Faig una circular sortint i arribant a Alcossebre, passant per tres Colls que tot i no ser massa llargs ni massa durs (els dos primers) l'últim té alguna rampa que supera l'11%.
Només sortir de l'hotel agafo el camí de les Fonts fins a la gran rotonda, on giro a la dreta un parell de kilòmetres. Quan arribo al mateix nivell de l'AP-7 segueixo les indicacions d'un camí de servei que em deixa al poble d'Alcalà de Xivert. Travesso el poble i agafo la desviació cap a Les Coves de Vinromà, només sortir d'Alcalà hi ha una gran recta amb pujada moderada, en aquest punt comença el primer coll del dia: Coll dels Murs (5 kilòmetres al 3,5%) un cop arribo a dalt una curta baixada per iniciar la pujada al segon coll del dia: Coll dels Collets (3,5 kilòmetres al 4%).
Baixada fins a les Coves de Vinromà on a l'arribar al stop giro a la dreta direcció Sant Mateu, ara tota l'estona la carretera pica cap a dalt, però amb pendent moderat això em permet pujar amb el plat gran. Arribo a La Salzadella, poble ben conegut a la zona per les seves cireres, només sortir del poble començo la pujada al tercer coll del dia: Coll de Sant Josep (4 kilòmetres al 6%), el sol escalfa amb ganes, encara sort que hi ha trams amb ombra.
Un cop a dalt inicio la baixada, però encara queden un parell de pujades curtes i dretes, arribo a Santa Magdalena de Pulpis on circulo un tram per l'N-340, quan estic a Alcalà de Xivert torno a fer el mateix que a l'anada. Arribo a l'hotel al moment que el sol està més alt, bon moment per estar en remull.

Avui només sortir de l'hotel circulo pel camí de les Fonts, en aquesta cruïlla agafo a la dreta.

Vista enrere per veure per on vaig, és el camí de servei per anar a Alcalà de Xivert.

Al fons ja es pot veure Alcalà de Xivert.

Entrant al poble d'Alcalà de Xivert.

Llarga recte per iniciar la pujada al primer Coll del dia, Coll dels Murs.

Un parell de corbes més i ja estic a dalt del Coll dels Murs (307 mts.).

Vista enrere per veure per on estic pujant.

A l'arribar a Les Coves de Vinromà giro a la dreta cap a La Salzadella.

Tota l'estona la carretera va tirant cap amunt, però amb el plat gran es pot pujar bé.

Entrant al poble de La Salzadella.

És la rèplica a Castelló del nostre Sant Climent de Llobregat (per les cireres).

A dalt del Coll de Sant Josep (632 mts.)

Ara baixada, no obstant això  hi ha alguna pujada curta i traïdora.

Després de superar un parell de pujades dretes, ara si baixada fins a Santa Magdalena de Pulpis.

Fi de la carretera de servei que surt d'Alcalà de Xivert.

Entrant a Alcossebre, final de la sortida d'avui, ara a la platja i piscina a remullar-me una estona.