dissabte, 28 de maig del 2022

Gavà- Sitges- Vilanova i la Geltrú- Pantà de Foix- Vilafranca del Penedès- Gavà.

El meu pare donant la sortida a Miguel Indurain (Setembre 1992)


Vàrem anar plegats al Tour de France (Juliol 1992)


La sortida d'avui està dedicada al meu pare Joan, que va morir el passat divendres 20/05/2022. I perquè li dedico aquesta sortida?. Li dedico perquè amb ell vàrem fer durant molts anys aquest itinerari que farem avui. Vàrem passar infinitat de vegades per aquí, en aquella època (jo tenia menys de deu anys) per mi va ser molt dur, mai ho vaig a arribar a entendre perquè els meus amics sempre podien dormir al matí dels caps de setmana i jo sempre m'havia d'aixecar ben d'hora per entrenar. Vaig arribar a odiar la bicicleta, però reconec que vaig agafar una disciplina amb l'esport que encara que m'hagi dedicat a la muntanya, els valors sempre els he tingut, gràcies papa per marcar-me aquest camí de la vida. 
                                                   Ahhh i vigila amb els cargols.......

 





Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.


Uns minuts abans de les set del matí ja estem en ruta amb la Teresa, travessem Castelldefels i enfilem la pujada a les costes del Garraf. Pugem al Pas de la Maladona i ràpida baixada fins a Vallcarca, uns puja-baixa i arribem a Sitges que tot just es comença a despertar.
Agafem l'antiga carretera cap a Vilanova passant per l'Ermita del Vinyet, deixem sant Pere de Ribes a la dreta i entrem a Vilanova i la Geltrú. Després de travessar el poble agafem la carretera cap al Pantà de Foix, a aquesta hora del matí no hi ha gens de trànsit i la temperatura és molt bona per rodar amb bicicleta.
A la sortida de Castellet, agafem a la dreta cap a Santa Margarida i els Monjos i en pocs kilòmetres a Vilafranca del Penedès. Anem cap a la Granada, però uns kilòmetres abans d'arribar agafem a la dreta cap a Avinyonet del Penedès i aquí la més que coneguda carretera cap a Olesa de Bonesvalls i Begues, just al punt on iniciem la baixada cap a Gavà parem a fer una foto i baixem els vuit kilòmetres fins a Gavà.
A l'arribar al poble veiem que ens falten uns set kilòmetres per arribar al cent, baixem direcció a la platja i tornem al poble. Bonica circular per tornar a recuperar sensacions a les cames.



Desnivell: 1260 mts.

Recorregut: 103, 2 Km.

Horari: 5h, 10m.





Poc després de les set del matí el sol ja toca a l'inici de les costes del Garraf.


Baixant cap al poble de Garraf.


Al fons ja veiem el Pas de la Maladona.


Aquesta hora del matí encara no hi ha trànsit a les costes.


Pujada suau cap a Vallcarca.


Arribant al Pas de la Maladona.


Després de passar Sitges i Sant Pere de Ribes, entrem a Vilanova i la Geltrú.


Arribem al Pantà de Foix.


A l'esquerra el Pantà de Foix (color verd).


El pantà de Foix i al fons el Castellet. 


Travessant Castellet.


Arribant a Santa Margarida i els Monjos.


Vilafranca del Penedès: Capital del Vi.


Nosaltres cap a Avinyonet del Penedès.


Foto a Begues, abans d'iniciar la baixada cap a Gavà.