dissabte, 10 d’abril del 2021

Gavà- Martorell- Sant Sadurní d'Anoia- Begues- Gavà amb Gravel.

Sortim de Gavà i agafem els camins del Parc Agrari del Baix Llobregat, el dia s'aixecat una mica rúfol, esperem que no ens mullem. A l'arribar a Sant Boi agafem la pista que transita tota l'estona paral·lela al riu Llobregat. Avui en diferència al dia que vam anar a Olesa de Montserrat no travessem el riu pel pont que hi ha a l'altura de Sant Andreu de la Barca, continuem pel marge esquerre en sentit ascendent.
Poc abans de sortir a l'N-IIa ens trobem una pujada forta i al ser la primera del dia, costa una mica agafar el ritme, sortim a la carretera i en una lleugera baixada entrem a Martorell, passem pel costat del Pont del Diable i agafem direcció a Gelida, però per una pista que va tota l'estona paral·lela a l'autopista AP-7.
És un trencacames, tota l'estona està pujant i baixant, però si hem de ser sincer, molt més pujar que baixar. Deixem el poble de Gelida a la nostra esquerra i entrem en terres de vins i caves. Les pistes per les quals transitem, estan tocant a tots els camps de vinyes d'aquesta zona, és impressionat veure tots els ceps tan ben col·locats creant unes línies quasi perfectes.
Arribem a Sant Sadurní d'Anoia on al centre del poble fem una parada en uns bancs públics, aprofitem per beure i menjar una mica. El dia segueix tapat i ens comença a agafar fred, moment de moure'ns. Només sortir del poble, agafem una pista que després de passar per Can Batista ens porta a Lavern, per arribar-hi tornem a agafar un tram amb una forta pujada que ens fa treure el millor de nosaltres per no baixar-nos i continuar caminant.
Just al costat mateix de l'estació de tren dels FGC de Lavern agafem una pista que després de passar per Sant Sebastià dels Gorgs ens porta fins a Avinyonet del Penedès, en lloc de continuar per la carretera com aquest passat dilluns amb la bicicleta de carretera, agafem a la dreta fins a Les Gunyoles, tota l'estona anem pujant, però la cosa es va incrementant i els últims metres hi ha un petit mur del 20%, un cop superat això continuem pel Camí de l'Arboçar, una pista ampla i magnífica per circular en gravel, comença a ploure i arribem a Can Mitjans.
La idea inicial era continuar per muntanya, però amb la lleugera pluja i la duresa de l'etapa, continuem per la carretera. Passem per Olesa de Bonesvalls i seguim fins a Begues, ha deixat de ploure, però el terra està tot mullat. A l'última rotonda abans de la baixada cap a Gavà, parem un moment per posar el paravent, iniciem la baixada amb compte per què el terra pot relliscar força.
Arribem a Gavà cansats però molt contents d'una gran circular, solitària a partir de Martorell.
Amb aquesta piulada, aquest blog celebra la sis-centes.

A l'altura de Molins de Rei circulant per la pista paral·lela al Llobregat.

Tram espés i comença forta pujada.

Pujada que ens comunica amb l'N-IIa, quasi des de Gavà a Martorell per pista sense tocar asfalt.

Entrem al poble de Martorell.

Amb el seu Pont del Diable.

Cap a Montserrat es veuen força núvols.

Aquest tram de terra, la pista va paral·lela a l'AP-7.

Sortim del poble de Gelida direcció a Sant Sadurní d'Anoia.

Hi ha camps de vinyes per tot arreu, fa molt goig veure'ls plantats tan esglaonats.

Tampoc hem trobat ningú per aquesta zona en bicicleta.

Molt bona pista quasi sense pedres, només "gravilla".

Arribem a Sant Sadurní d'Anoia, capital del cava.

Circulem per Can Batista direcció a Lavern.

Uns metres abans d'arribar a Lavern a l'alçada de la parada del tren FGC, agafem una pista cap a Avinyonet.

Travessant Les Gunyoles, després de passar Avinyonet.

Pista cap a Can Mitjans.

Comença a ploure una mica, per sort van ser unes gotes i finalment va aguantar.

Agafem un tram de carretera per arribar a Begues.

A partir d'aquí tot baixada fins a casa, hem parat un moment a posar el paravent.

Dia dur Teresa, has aguantat perfectament, moltes felicitats.

Xavier M ha dit...

Uau. Llarga i dura sortida.
Cal destacar l'esforç de de la Teresa.
90 km i 1200 metres de desnivell amb rodes amples de dos polçades i tacs no és qualsevol cosa.
Endavant !

Si continuem amb aquestes sortides de quilòmetres i desnivells interminables, pot ser que comenci a plantejar-me comprar una elèctrica......