diumenge, 12 de març del 2023

Gavà- Sant Ramon (295 mts.)- Martorell- Gavà.

La primera idea del cap de setmana era copiar una mica el que vàrem fer el passat, és a dir dissabte esquí de muntanya i diumenge bicicleta. A mesura que arriba el cap de setmana ja puc veure que al Pirineu és impossible: pluja i fortes ventades, finalment aquí a la costa ahir també va fer molt vent, cosa que feia perillosa la sortida en bicicleta.
Avui el dia s'ha aixecat totalment diferent, quasi sense vent (a la tornada s'ha aixecat una mica i de cara) i amb una temperatura de 14ºC, magnífic, inicio avui els entrenaments per la Monegros 2023.
Surto de Gavà i quasi sense adonar-me ja estic pujant a Can Bori (128 mts.), ràpida baixada fins a Sant Climent on començo la segona pujada del dia a l'Alt de Sant Climent, una pujada suau i que al ser per asfalt es fa molt bé. Baixada fins a l'inici de les primeres cases de Sant Boi i de cop comença la pujada a Sant Ramon, són tres kilòmetres, però amb rampes del 15%, encara que la mitjana és del quasi 8%.
Arribo a l'ermita de Sant Ramon (295 mts.) on hi ha força gent, tot i que encara es força d'hora. Un parell de fotos i començo la baixada, segueixo un tram pel mateix lloc de pujada, fins que agafo la desviació a la dreta, direcció al camí vell de Sant Ramon fins a arribar al barri de Casablanca.
Vaig a buscar la pista que va paral·lel al riu Llobregat, ja no la deixaré fins a la sortida de l'NIIa quasi a tocar de Martorell. Baixo fins a entrar al mateix poble i arribo al Pont de Diable on faig una parada per menjar i beure una mica. Continuo per l'altra part del riu fins a arribar al terme de Castellbisbal on per un pont només per bicicletes i persones caminant, travesso a l'altre part.
A l'altura de Sant Vicenç dels Horts hi ha un pas per tornar a travessar el riu, seguire per aquesta part fins a arribar a Sant Boi on ja sortiré a la carretera i després de passar per Viladecans, arribaré a casa, una mica cansat, però content per aquesta primera sortida d'entrenament.

Arribant a Can Bori (128 mts.)

A mitja pujada de l'Alt de Sant Climent, al fons ja puc veure Sant Ramon (295 mts.)

Arribant a l'Alt de Sant Climent (4a categoria).

Baixo fins a Sant Boi i agafo la pista que puja a Sant Ramon.

Altimetria de la pujada a Sant Ramon per aquest vessant.

Arribant a dalt em queda als meus peus la població de Viladecans.

Ermita de Sant Ramon (295 mts.)

Baixaré per l'altre vessant i enfilo la pista cap a Martorell.

Inici del tram de pujada forta per sortir a l'NIIa.

Entrada a Martorell.

Foto al Pont del Diable.

Montserrat al fons des del mateix Pont del Diable.

Pont per travessar el riu Llobregat a l'altura de Castellbisbal.