dissabte, 25 de març del 2023

Entrenament per la Maraton Monegros 2023.

El pròxim 29/04 tenim un any més la carrera Orbea Monegros 2023. Aquest any m'he apuntat a la categoria Maraton (118 kilòmetres i 1200 mts. positius), amb la Teresa hem decidit pujar avui a veure el recorregut i així a ella tot i que correrà la Mitja Marató (82 kilòmetres i 800 mts. positius) li vindrà bé per entrenar, molta part del recorregut és el mateix camí.
Sortim de Sariñena i en molt pocs kilòmetres ja deixem l'asfalt i agafem la pista de terra, hem de tenir en compte que dels cent divuit kilòmetres només deu són per asfalt, la resta és camí de terra. Fins a arribar al kilòmetre vint-i-cinc anem amb lleugera baixada tota l'estona.
Avui fa un dia magnífic per rodar amb bicicleta, hem sortit amb una temperatura de 15ºC que durant el dia arribarem a 20ºC, no fa vent i el terra està totalment sec, això per la gravel és un avantatge, perquè al tenir les rodes més primes i sense tant tac no té el grip suficient amb el fang, en canvi, avui et permet rodar molt més de pressa.
Just quan travessem el riu Alcanadre comença la primera pujada del dia, primer per asfalt molt malmès i després al girar a l'esquerra ja agafem la pista que en forta pujada al final ens deixa a la part superior del primer turó, aquesta pujada és curta, però dura. Iniciem un tram planer que ens portarà a la baixada de "la clavicula" on el dia de la carrera hi han algunes caigudes.
Continuem i quan anem a travessar el riu Alcanadre pel pont, veiem que aquest ja no està, estan en obres i l'han tirat a terra. Busquem un camí alternatiu més endavant que ens porta a l'inici de la pujada de l'Alt de Piedrafita sense perdre massa temps, si la carrera passa per aquí i ha plogut els dies abans, això serà un fangar impossible de passar en bicicleta, ens tocarà bici a l'esquena i peus enfangats.....
Iniciem la pujada a l'Alt de Piedrafita (556 mts.), és una pujada d'uns nou kilòmetres amb un petit tram al 10%, però es puja molt bé, arribem a dalt de l'Alt de Piedrafita (556 mts.), en aquest punt es separen les dues carreres, la Mitja Marató gira a la dreta i la Marató continua recta per on anem nosaltres avui. Són quasi vint kilòmetres de baixada fins al petit poble de Peñalba on fem una parada a la font que hi ha al costat de l'ajuntament, aprofitem per menjar unes barretes i omplir els bidons per la resta de sortida.
Sortim del poble amb lleugera pujada, aquesta serà la constant fins a arribar a la cruïlla amb la Mitja Marató (kilòmetre noranta-quatre) on començarem la baixada, abans hem deixat a la nostra esquerra el poble de Valfarta. Baixem els nou kilòmetres fins a l'Ermita de Sant Miguel on estarà el segon control d'avituallament a la Mitja Marató (tercer control per la Marató) i després iniciem una lleugera pujada tota l'estona fins al poble d'Albalatillo, ara si que només ens falten nou kilòmetres de pla i mínima baixada fins al Recinto Ferial de Sariñena punt final de la nostra sortida d'avui.
Molt bona sortida amb la Teresa al màxim (ha pujat la seva mitjana de velocitat de l'any passat) i per mi content d'aquesta primera sortida de més de cent kilòmetres després de l'operació. Ara falta més kilòmetres a les cames que espero que durant els pròxims dies puguem sumar amb una bona quantitat i qualitat d'entrenaments pel sud........

Arribem a Sariñena i després de baixar les bicis del cotxe, ens preparem per iniciar la sortida.

Mural a la paret del Recinto Ferial de Sariñena.

Vinga, comencem l'entrenament de la Maraton Orbea Monegros 2023.

Primers kilòmetres de ruta, poc després de deixar enrere Sariñena.

Dia magnífic per rodar en bicicleta, 20ºC, sense vent i terreny sec, perfecte per la gravel.

Primera pujada molt lleugera del dia.

Aquest tram ara fa un any, estava fatal amb molts forats a terra, avui està perfecte.

Iniciem la primera pujada forta del dia.

Al fons podem veure per on puja la pista.

Vinga Teresa que ja estàs a dalt de la primera rampa de la jornada.

Altimetria de l'Alt de Piedrafita (556 mts.)

Inici de la pujada a Piedrafita, és molt constant amb el primer tram suau.

Comencem la pujada forta a partir del kilòmetre cinc.

Tram amb força pols a terra, poc després comença el nou tram que han asfaltat.

Una de les parts més dures de la pujada, ara suavitzada a l'haver asfaltat el terra.

Punt om he fet la foto anterior, a dalt i a la dreta es pot veure per on continua la pista.

Arribant a l'Alt de Piedrafita.

Vaig poder pujar un petit turó per fer aquesta foto amb perspectiva alta.

Cruïlla de camins, a la dreta la Mitja Marató, la pista del fons és la nostra: Marató Monegros.

Alt de Piedrafita (556 mts.), estem al kilòmetre quaranta-tres.

Orbea Terra a la seva salsa en aquest terreny gravelero.

Després de quasi vint kilòmetres de baixada, arribem a Peñalba on farem una petita parada.

A l'esquerra deixem el poble de Valfarta, kilòmetre setenta i quatre.

Foto desèrtica al mig mateix de Monegros.

Quina comoditat rodar amb el terreny sec.

Passant al costat d'un immens planter d'arbres.

Punt on conflueixen la Mitja Marató i la Marató, kilòmetre noranta-quatre.

Final de la pujada (470 mts.) per aquest vessant, ara quasi nou kilòmetres de baixada.

Ermita de San Miguel, queden pocs metres de baixada.

Arribant al poble d'Albalatillo, només falten nou kilòmetres pel final.

Acabem de fer l'última pujada del dia, ara tot pla i baixada fins a Sariñena.

Després de cent dinou kilòmetres arribem al final d'etapa.

Així han quedat les cames avui, molta pols i poc fang.