dissabte, 10 de setembre del 2022

Circular al Pic d'Albe (2764 mts.) des de l'Hospitalet-près-l'Andorre (1430 mts.).

Continuen tornant els comp@nys de vacances, avui li toca primera sortida després d'uns dies de descans 😂  a la Teresa. Avui volem pujar un cim que cap dels dos hem fet, situat a l'Ariège.
Sortim del poble de l'Hospitalet-près-l'Andorre (1430 mts.) i després de travessar l'N-20 agafem el camí, direcció a l'Estany de Siscar. A l'arribar a la cota 1750 mts. ens trobem la bifurcació de camins, ara agafem a l'esquerra i després tornarem per la dreta.
Anem seguint tota l'estona el Ruisseau de Siscar, passem al costat de la Cabana de Vèsine (2110 mts.) on al desembre 1999 vàrem passar dues nits amb l'amic Juan Carlos Vizcaíno on vam fer diferents cims amb esquís per aquesta zona.
Arribem a l'Estany de Siscar (2191 mts.) i continuem direcció a la Portella de Siscar (2444 mts.), però quan estem a la cota 2250 deixem aquest camí i continuem fins a l'Estany de Regalecio (2320 mts.), fins a arribar al peu de la canal d'herba on a mesura que pugem cada cop és més dret.
L'hivern del 2015 ja vàrem pujar per aquí mateix amb esquís, aquesta canal s'ha d'evitar amb risc de pluja o l'herba mullada, perquè una relliscada pot ser igual de perillosa que amb neu. Assolim la part superior del Coll sense nom (2597 mts.) on aprofitem per beure i menjar una mica.
Continuem fins a arribar al llom principal on només ens queda continuar fins al mateix cim del Pic d'Albe (2764 mts.), encara no hem vist ningú en tot el dia (i diuen que els Pirineus estan massificats.....), és un cim amb unes vistes increïbles, Rulhe, Escobes, La Cabaneta, Tarbésou, Saint Barthélemy, etc.
Iniciem la baixada pel mateix lloc els primers metres, però ben aviat girem a l'esquerra (sud) i anem trobant fites, el terreny també és força dret, arribem a un coll després de seguir per una fàcil aresta, baixem l'últim tram dret fins al fons de la vall on agafem la via normal de la Portella de Siscar (2444 mts.), aquí trobem les primeres persones del dia (quan portem quasi set hores de sortida).
Arribem a l'Estany de Pedourres (2165 mts.) i continuem pel camí ben marcat fins al final de la nostra sortida a l'Hospitalet-prés -l'Andorre. Molt bona circular amb un cim que no té cap via fàcil per pujar a ell.

El poble de l'Hospitalet-près-l'Andorre comença a despertar.

Els primers raigs de sol ja ens escalfen, tot i que la temperatura és força bona.

Ànims Teresa, primera sortida després de vacances i quina sortida........

Arribant a la bifurcació de camins, ara a l'esquerra, en unes hores tornarem per la dreta.

Nosaltres cap a l'Estany de Siscar.

El riu Siscar just després de l'Estany amb el mateix nom.

Les muntanyes de davant (Cap de la Cometa del Forn) es reflecteixen al Ruisseau de Siscar.

Cabana de la Vèsine (2110 mts.), fa molts anys vàrem passar dues nits amb el Vizcaíno.

Ja podem veure el nostre objectiu del Pic d'Albe, la canal per on pujarem.

Mirada enrere per veure el Pic de la Cabaneta (2818 mts.)

Deixem a la nostra dreta la Portella de Siscar (2444 mts.), amb el Regalecio (2569 mts.) a l'esquerra.

Canal per on pujarem fins al Coll sense nom.

La mateixa imatge, però a l'hivern del 2015.

Al mig de la canal de gespa.

Al fons podem veure el tram més dret.

A evitar amb risc de pluja, l'herba mullada pot ser molt perillosa si rellisques.

En aquest punt a l'hivern del 2015 ens vàrem treure els esquís i continuem a peu.

Tram força dret, a l'hivern ens va semblar 35º d'inclinació.

La Teresa arribant al Coll sense nom (2597 mts.)

Estany d'Albe i Pic Rulhe (2785 mts.)

Sortint a l'aresta cimera.

Últims metres per assolir el cim.

Al cim del Pic d'Albe (2764 mts.)

Felicitats Teresa un nou cim per tu.

Vista cap a l'Estany d'Albe.

Iniciem la baixada amb el Pic de Nérassol (2633 mts.) davant nostre.

Baixada força dreta, a evitar amb l'herba mullada.

Arribant a la part inferior d'aquesta dreta baixada.

Agafant el camí de la via normal a la Portella de Siscar (2444 mts.)

Estany de Pedourres (2165 mts.)

Mirada enrere per veure el Pic de l'Albe (2764 mts.)

Ja veiem el poble de l'Hospitalet-près-l'Andorre, amb el Pic de Querfoc (2585 mts.) de vigilant.

No ha estat gens malament per ser la primera sortida després d'uns dies de descans 😊
Caldrà començar a posar-se en forma.