dissabte, 23 de maig del 2009

Pic Rulhe. (2783 mts.)

Ja feia molt temps que tenia ganes de fer aquest cim.Gràcies a la piulada al Cegesqui d'en Jaume Jubert anem a intentar-ho. Al matí el primer que veiem és que ja ha arribat l'estiu en aquesta part del Pirineu.La fossa de neu en una setmana ha estat espectacular. Sortim del Plat de Peyres(1696 mts.)i pasem per la Jasse de Pineti per un caminet molt entretingut arribem al refugi de Rulhe (2185 mts.)
.Agafem direcció E fins a un coll en la cresta de les Calmettes 2318mtJa veiem el nostre objectiu,ens situem al peu de la cara nord del Pic Rulhe,i per la canal de més a l'esquerra comencem a fer girs,cada cop la canal es més dreta i a la cota 2650 ens treiem els esquis i continuem a peu els últims 140 mts. No ens posem els grampons ja que fa dies que no glaça i la neu està molt toba.Arribem a una fàcil cresta final i fem cim al Pic Rulhe( 2783 mts.). La baixada molt bonica i amb una neu primavera molt bona, llastima que hagui durat tant poc. Finalment a la cota 2170 mts treiem esquis i baixem caminant fins al cotxe,quan estem arribant comença a ploure (aquest cop ens hem lliurat).

David Terradas i Josep Mª Moyà.

Al cim del Pic Rulhe (2783 mts.)

Corredor de l'esquerra per pujar al Rulhe

A la part central del corredor.

Refugi de Rulhe (2185 mts.)