dilluns, 11 d’abril del 2022

De Guadix (Granada) fins a Almeria per pistes amb la gravel.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.

Tot i que les condicions han estat bastant dures, a causa de les pluges d'aquestes setmanes enrere i del fort vent en el dia d'avui, podem dir que he gaudit molt aquesta travessa entre Guadix i Almeria.
Surto del centre de Guadix i a l'arribar a la Catedral de l'Encarnació  agafo el lateral del Riu Guadix, poc després ja entro dins, a la mateixa  bifurcació del riu amb la rambla o torrent de Fiñana.
Al principi es porta més o menys bé, però a mesura que vaig pujant pel torrent (trams amb aigua i trams secs) la cosa es complica cada cop més. Hi ha molta sorra que impedeix la circulació amb bicicleta, cada dos per tres la roda davantera es queda clavada a la sorra i he de posar el peu a terra, així durant uns quants kilòmetres. He trigat més de cinquanta minuts per fer sis kilòmetres, però tot te un final i finalment surto a una carretera secundària.
Ara és el vent, el tinc de cara i bufa amb força. Al costat del petit poble de Charches arribo a la màxima altura d'avui (1276 mts.) i començo a baixar per una pista amb forces pedres. A la meva dreta puc veure un poble aixecat en un turó amb les muntanyes de Sierra Nevada just al darrere, és Fiñana, torno a entrar al marge del riu, però aquest no és tan pesat com l'anterior.
Entro al poble d'Abla i baixo fins a la Rambla o Torrent de los Santos, m'he de treure les sabatilles i carregar la bicicleta, baixa força aigua. A l'altre vessant intento trobar el camí i no hi ha manera, finalment consulto la pàgina del Komoot on tinc guardades les meves sortides i m'adono que quan van passar per aquí, el torrent no portava gens d'aigua, ara és impossible seguir per aquí.
Moments de dubte, finalment agafo l'antiga nacional i vaig fins al poble d'Ocaña on puc tornar a agafar el track. Travesso el poble de Doña María i el camí formigonat en un inici va paral·lel a l'A-92, agafo la primera rampa del 18%, encara rai que és curta, a la part superior comença una pista que puja progressivament, poc després passo l'autovia per sota i segueixo un tram amb puja- baixa constant, fins que torno a agafar una altra pista que em deixa a Gérgal on ja m'espera la Irene. Menjo una mica i després de valorar l'hora de possible arribada a Almeria (encara ens falten cinquanta kilòmetres), decidim continuar.
Només sortir del poble una pujada d'un parell de kilòmetres al 5%, a l'arribar a dalt, ara si....tot baixada fins a Almeria. Baixo per una carretera de servei al costat mateix de l'autovia, hi han fortes baixades fins a arribar al mateix desert de Tabernas on estan els decorats on es van gravar moltes pel·lícules de l'oest.
Continuo baixant fins a Rioja, a partir d'aquí ja vaig per carreteres secundàries, però quasi al final encara tinc una sorpresa i vaig per una pista de terra i després un carril bici fins a la mateixa mar.
Una gran sortida, llarga i pesada a l'inici, però molt agraïda al final.


Desnivell: +927 mts.
                 -1840 mts.


Recorregut: 116 Km.


Horari: 6h, 53m.






La Catedral de l'Encarnació de Guadix, punt de sortida d'avui.


Només sortir de Guadix ja entro a la Rambla o Torrent de Fiñana.


Són sis kilòmetres per dins del torrent que em costa més de cinquanta cinc minuts travessar.


Aquests dies enrere ha plogut molt i la roda es queda clavada a la sorra.


Una tortura, i penso encara em queden més de cent vint kilòmetres per arribar a Almeria.


Finalment, deixo enrere aquest tram i agafo una carretera secundària, el vent fa de les seves per què no avanci a un bon ritme.


A la dreta tinc tota l'estona les muntanyes de Sierra Nevada.


El bonic poble de Fiñana amb cims de més de 2500 metres d'altura darrera.


Ara entro al Riu Nacimiento on també costa circular amb la bici, però no tan com abans.


A l'arribar al poble d'Abla, he de travessar la Rambla de los Santos que baixa amb força aigua.


Després de buscar el camí, m'adono que anava pel mig del torrent quan està sec, actualment impossible, he de tornar enrere uns kilòmetres i anar per carretera un tram.


Tram de carretera, direcció a Doña Maria.


Al fons ja puc veure la carretera de servei, paral·lela a la A-92, rampes del 18%.


Tram de bona pista ben a prop de l'aeròdrom de Gérgal.


Vista enrere per veure el poble de Gérgal on hem fet una bona parada, kilòmetre 74.


Inicio la pujada a l'Alt de Gérgal, un parell de kilòmetres al 5%.


Última pujada del dia, a partir d'aquí més de quaranta kilòmetres de baixada fins a Almeria.


Començo la baixada.........


Petita parada a Rioja.


Després de l'esforç de tot el dia, això és una recompensa.


I ja amb les últimes llums del dia, arribo a Almeria.