diumenge, 10 d’abril del 2022

Circular al Cabo de Gata.

Aquesta Setmana Santa és encara atípica, al tenir la Monegros 2022 aquest mes d'abril, decidim baixar a buscar una mica més de calor al sud d'Espanya, estarem uns dies per la zona d'Almeria amb la bicicleta.
Avui per conèixer una mica el terreny, decideixo fer una volta circular al Cabo de Gata, amb inici i final al petit poble de La Isleta del Moro.
Surto al costat mateix del mar amb una bona temperatura (21º), però una mica de vent, els primers kilòmetres són en lleugera pujada i per carretera asfaltada, no hi ha massa trànsit. Al kilòmetre vint-i-cinc faig una petita parada al Torreón de San Miguel del Cabo de Gata, continuo per l'Almadraba de Monteleva, al costat mateix de les Salines del Cabo de Gata on comença la primera pujada forta del dia, un parell de kilòmetres al 8%, des de la part superior ja puc veure el Far del Cabo de Gata i la Platja del Corralete.
Baixada ràpida i petita pujada fins al far on m'espera la Irene. A partir d'aquí continuo jo sol, perquè la pista està tallada als vehicles (no és practicable), la Irene donarà la volta i ens veurem a la platja de los Genoveses.
Surto del far i agafo la pista a la dreta, són tres kilòmetres, però els realment durs són els dos últims amb rampes del 24%, quina pujada...uff, pensava que havia de baixar de la bicicleta, però finalment vaig arribar fins a dalt sense posar el peu a terra. Aquí dalt és on està la tanca amb candau i només pots passar amb bicicleta o caminant.
Inicio la baixada amb una pista ampla amb molta pedra on no pots córrer gens i a sobre a la dreta tens una bona caiguda. Arribo al final de la complicada baixada on està l'aparcament de Cala Carbon i per una pista en perfecte estat arribo a la Platja de los Genoveses on ja m'espera la Irene i podem fer un suau menjar al costat de la platja.
Toca continuar, arribo al poble de San José i a la sortida segueixo el track que porto fins a situar-me al peu d'una tartera més adient de pujar amb botes i pals que en bicicleta (a l'arribar a l'apartament i consultar els mapes, vaig veure que el que va marcar el track, hagués agafat una pista més a l'esquerra es podia pujar en bicicleta fins a dalt).
No tinc ganes d'arrossegar la bicicleta una bona estona ( si vaig en bicicleta vaig en bicicleta) i giro cua, per tornar al poble i per carretera continuar fins a Pozo de los Frailes i continuar fins a La Isleta del Moro, final de la sortida d'avui, aquests últims kilòmetres s'han fet força durs, perquè tota l'estona picava cap a dalt i el vent fort era de cara.
Sortida més que interessant, a veure els pròxims dies que ens trobem per aquesta zona del sud d'Espanya.

Sortida al petit poble de La Isleta del Moro.

A la dreta La Isleta del Moro Arraez.

Iniciem uns dies d'entrenament per la zona d'Almeria.

Els primers kilòmetres per carreteres molt tranquil·les.

Entrant al Barri de Cabo de Gata.

Gaudint d'una temperatura perfecta per anar en bicicleta, 21º.

Torreón de San Miguel de Cabo de Gata.

Al fons podem veure Sierra Nevada.

El vent comença a bufar amb força.

L'església de l'Almadraba de Monteleva.

Darrere meu podem veure les Salines del Cabo de Gata.

La Platja del Corralete i al fons el Far del Cabo de Gata.

Pujada per arribar al mateix Far del Cabo de Gata.

Vista des del mateix far.

Llàstima que l'aigua encara està tan freda.......

Inici de la pujada cap a la Vela Blanca (212 mts.)

He d'arribar al coll que es veu a la dreta, són tres kilòmetres, però amb un tram del 24%.

Un cop a dalt, inici de la baixada per pista amb força pedres i pati a la dreta.

Continuació de la pista.

Un cop acabada la baixada, tram planer de bona pista.

Duna de Mónsul.

Rodant de pressa en aquest tram.

Mirada enrere per veure d'on he començat a baixar.

Arribant a la Platja de Los Genoveses.

Ens trobem amb la Irene a la Platja de Los Genoveses.

A la sortida del poble de San José arribo a un punt on aquí es necessiten botes i pals per pujar.

Giro cua i torno a San José, després passo per El Pozo de los Frailes.