dijous, 14 d’abril del 2022

Olula del Rio (Almeria)- Baza (Granada)- Olula del Rio per Via Verda.

Avui també volem enllaçar les províncies d'Almeria i Granada, però a diferència de l'altre dia, avui si que és un dia per gaudir, tot i fer més de cent kilòmetres, el traçat transita per tres Vies Verdes que fan les delícies circular per elles. Per afegir més tranquil·litat a la sortida, les pujades (tot i ser molt llargues, més de trenta-cinc kilòmetres) són molts suaus.
La sortida comença al petit poble d'Olula del Rio on ja comença la primera Via Verda, fa servir el mateix itinerari que feia el ferrocarril que unia Baza i Aguilas a Murcia. Només sortir i fins a arribar al kilòmetre trenta-cinc (cruïlla A-334) tot va pujant, però amb un màxim del 2 o 3%, puc pujar tota l'estona amb el plat gran (48 dents).
A l'arribar al kilòmetre vint-i-quatre, faig la primera parada a l'antiga estació de Serón, avui reconvertit en un espectacular restaurant (llàstima que no ens vàrem poder quedar a dinar). Continuo amb la mateixa tònica dels kilòmetres anteriors, no hi ha ningú per la ruta, de vegades al passar a prop d'un poble, puc veure alguna persona caminant, però ja està.
A l'arribar al kilòmetre trenta-sis, travesso l'A-334, aquest és el punt més alt de tota la sortida, a partir d'aquí un tram planer i després baixada fins a Baza, però baixada suau, de la que has de donar pedals per avançar de pressa. Arribo a Baza (Km 53), punt on aprofitem per menjar i beure una mica, els núvols cada cop són més espessos, decideixo continuar, només he fet la meitat del recorregut, he trigat dues hores i cinquanta-set minuts en arribar fins aquí, a veure al tornar quant trigo.
Segueixo el mateix itinerari, ara els primers disset kilòmetres són en lleugera pujada (2%), fins a la cruïlla de l'A-344 on inicio la baixada fins a Seron on tornem a quedar amb la Irene. Cinc minuts de descans i continuo baixant cap a Olula, donant pedals per agafar velocitat, finalment arribo a Olula del Rio abans que torni a ploure, de tornada he trigat una hora i cinquanta-nou minuts.
Sortida divertida on només has de donar pedals............

Recorregut: 106 Km.

Inici a Olula del Rio. La Via Verda circula per l'antic traçat del ferrocarril entre Baza i Aguilas.

Terreny ideal per rodar amb l'Orbea Terra.

A punt de travessar la Rambla o Torrent de Somontín.

Camí de grava, fins al kilòmetre trenta-cinc en pujada, després serà baixada.

Antiga màquina de tren al poble de Tijola.

Aquí canvia la superfície del terra i no hi ha tanta grava a la part esquerra.

Les antigues vies del tren conviuen amb l'actual Via Verda.

Estació de tren de Serón, avui reconvertit en un magnífic restaurant.

A punt d'arribar a la part més alta de la sortida (a l'anar).

He entrat a Granada i aquesta Via ja no està tan cuidada.

L'antiga estació de Caniles, al terme municipal de Baza.

Arribant a Baza, meitat de la sortida.

Després de menjar una mica a Baza, tornada pel mateix lloc, els núvols amenacen pluja.

Cruïlla de l'A-334, a partir d'aquí tot baixada (s'han de donar pedals) fins a Olula del Rio.

Bona superfície per rodar de pressa, i no hi ha ningú en tota la pista, quin gust córrer així.

Torno a passar per Serón,  no ens podem quedar a dinar al restaurant de l'àntiga estació.

Finalment, arribo a Olula del Rio, un altre dia sense mullar-me.