dimarts, 14 de setembre del 2021

Transpirinenca, Etapa 10. Saint Étienne de Baïgorry- Platja de Hondarribia.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Itinerari del dia d'avui. Mapa IGN francès.


Altimetria del dia d'avui.


Avui és la darrera etapa d'aquesta travessa, baixo els dos kilòmetres que em separen de Saint Étienne de Baïgorry i al mateix poble ja comença la pujada al Col d'Ispegui (672 mts.), és una pujada mantinguda, no hi ha cap desnivell fort, però tota l'estona estàs entre el 6% i el 7%. Són uns vuit kilòmetres de pujada i el que val molt la pena (com a mínim avui) és que no hi ha ningú a la carretera (m'han passat un parell de cotxes). Arribo a dalt del Col d'Ispegui (672 mts.) on fa molt de vent, em poso el paravent per iniciar la baixada, entro al Reyno de Navarra per la Vall de Baztán.
Una baixada molt ràpida fins al mateix poble d'Elizondo on comença l'últim port d'aquesta travessa: El Port d'Otxondo (602 mts.) és llarg, però molt suau, són 13 kilòmetres i els més drets són els últims cinc amb rampes del 5% i 6%, que va perfecte per ser l'últim port. Arribo a dalt del Port d'Otxondo (602 mts.) molt content per haver pogut pujar i baixar els quinze ports d'aquesta travessa.
Inicio una llarga i fàcil baixada fins a Dantxarinea, últim poble Navarro i entro a França un altre cop. Segueixo per la D3 fins a Saint-Pée-sur-Nivelle, després per la D-918 entrem a Ascain on fem una petita parada de retrobament amb la Irene.
Ara agafem la D-4 direcció al Col d'Ibardin, però a l'arribar al poble de Herburu, deixem els últims tres kilòmetres de port a la nostra esquerra. Uns kilòmetres més endavant deixem la carretera principal i agafem el Chemin de Tomasenea fins a la Route de Biriatou on al final m'espera l'última pujada de la travessa, un mur de 200 mts. al 22%, a l'arribar a dalt travesso l'autopista A-63 per un pont, ara si tot baixada fins a arribar a Behobia, és el primer poble de Guipúscoa entrant per aquesta part.
Ara només em queda gaudir del pas per Irun i ben aviat entro a Hondarribia. Circulo tranquil·lament per tot el Passeig Marítim fins a arribar a la mateixa Platja d'Hondarribia, on entraré al Mar Cantàbric a remullar-me encara que només siguin els peus, igual que vaig fer fa deu dies a la platja de Sant Pere Pescador.

Uns faig quatre números de la travessa: 790 kilòmetres, 15.650 mts. desnivell positiu i 43 hores, 46 minuts. Els horaris que he donat a la travessa i en general a totes les sortides en bicicleta, és només el temps a sobre de la bicicleta, les parades estan excloses.

Vull donar les gràcies a la Teresa, per què sense la seva insistència perquè tornés a agafar la bicicleta després de tants anys d'haver-la abandonat,  segurament no hagués agafat la bicicleta, quin dia aquell 29 de Novembre del 2020., qui m'hagués dit en aquell moment, que uns mesos més tard, acabaria la Transpirinenca, moltes gràcies.

I com no podia ser d'una altra manera, moltes gràcies Irene per tot el suport aquests mesos enrere, amb totes les sortides d'entrenament per a portar a bon terme aquesta travessa, però especialment aquests deu dies, on a part de conduir, omplir bidons d'aigua, preparar el pic-nic, donar-me gels i fer fotos, m'has animat moltíssim en moments durs de la travessa. Aquesta travessa també és teva. 


Desnivell: 1350 mts.

Recorregut: 86, 5 Km.

Horari: 4h, 42m.





Al mateix Saint Étienne de Baïgorry comença la pujada al Col d'Ispegui.


Inici del Col amb els seus vuit kilòmetres de pujada.


Altimetria del Col d'Izpegi.


Sense ser un port massa dur, és molt continuo en general.


Al fons s'intueix el final de la pujada.


Bones vistes a la part esquerra de la carretera.


Carretera molt tranquil·la, durant la pujada només van passar un parell de cotxes.


Encara queda lluny el Col d'Ispegui.


Avui hi ha molta humitat i la temperatura està força alta, 24º al sortir de Saint Étienne.


Com que no hi ha trànsit, puc anar pel centre de la carretera.


Mirada enrere per veure el que he pujat de moment.


Últims kilòmetres d'aquest Col que divideix França de Navarra.


Arribant a la part superior.


Col d'Ispeguy (672 mts.), penúltim port de la Transpirinenca.


Inicio la baixada entrant a Navarra per la Vall de Baztán.


A l'arribar a Elizondo, comença el Port d'Otxondo, altimetria del port.


La pujada a aquest port és força suau, només es posa dret els últims cinc kilòmetres.


Tram del 5% a l'últim tram de la pujada.


Últim esprint abans d'arribar a dalt.


Port d'Otxondo (602 mts.), últim port de la travessa.


Torno a entrar a França, de moment direcció a St Jean de Luz.


Mirada enrere per veure el tram de dos-cents metres al 22% que acabo de pujar, ara si, tot baixada fins a la platja.


Deixo França i entro al País Basc per Guipúscoa.


Sortint de Behobia, vinga David que ja falta menys pel novembre.


Entrant a Irun, ja estem arribant.


Després de quasi vuit-cents kilòmetres i més de 15.000 mts. desnivell positiu, arribo a Hondarribia.


"Passejant" al costat del Mar Cantàbric, gaudint d'aquests últims kilòmetres.


Final de la Transpirinenca 2021.


Dins del Mar Cantàbric amb l'Orbea Terra que ha funcionat com un rellotge Suís.


A l'esquerra sortida a Sant Pere Pescador fa deu dies.


Així han quedat les cames després de deu dies d'esforços.

 

4 comentaris:

Esqui Montseny ha dit...

Moltes felicitats Josep Maria
Des de Esqui Montseny hem anat seguit la teva Transpirinenca dia a dia i també hem anat pujant els ports amb tu.

Gran activitat
Molta salut per seguint fent

Esqui Montseny

Esqui Montseny ha dit...


Felicitats també per la Irene
Aquesta Transpirinenca també és d'ella

Josep Mª Moyà ha dit...

Moltes gràcies Gabi, a veure si aquesta pròxima temporada d'esquí de muntanya ens podem veure.

Una abraçada.

Anònim ha dit...

Enhorabona JMM, una altra proposta realitzada amb èxit, ara ja tenim clar els percentatges de les pujades.... 7%, 8% , 10%, 12%, 17%, 14%, 17%, 20%.......!!!!!!!!!!!!!!!!!:)::)😊

I un reconeixement immens a la Irene, perquè sense ella potser no l'hauries pogut fer.

Teresa