dissabte, 6 de febrer del 2021

Gavà- Torrelles- Palau Novella- Gavà amb BTT.

Avui ens acompanya la Carme, feia molts dies que no ens veiem en persona, només ens havíem comunicat via telefònica. Sortim de Gavà i ens enfilem cap a Can Bori (135 mts.), agafem a la dreta i baixem per una molt bona pista fins a Sant Climent de Llobregat.
Després de passar pel mig del poble, agafem el camí de Costa Fustera. L'inici del camí és una forta pujada per una pista formigonada al començament, per després passar a ser pista de terra, he dit Terra? (cliqueu per veure enllaç). La pujada es més progressiva fins a arribar a la part superior on hi ha un parell de trams més drets.
Arribem al Coll de Torrelles (275 mts.) i primer incident amb la meva Marin "Retro", s'ha quedat frenada la roda davantera, finalment solucionem l'incident (més tard ens adonem que no ho hem solucionat) desmuntant les pastilles de fre i traient unes volanderes per no fer tant gruix.
Iniciem la baixada fins a Torrelles (125 mts.) i agafem la carretera de Torrelles- Begues, al principi és asfalt i després passar a ser pista en perfecte estat. Entrem a Begues (410 mts.) pel barri de la Rectoria on aprofitem per beure i menjar una mica, anem a buscar la C-535 durant un parell de kilòmetres fins que agafem la desviació al Palau Novella. La pista està en molt bon estat i després d'una lleugera baixada al costat de la desviació del Cementiri, iniciem la pujada amb un tram del 10%.
Després continuem baixant per iniciar la segona pujada, aquesta molt més suau que la primera, arribem a l'entrada del Parc Natural del Garraf on fem una petita parada i ens fem una foto tots tres junts. Baixem durant uns 2,5 kilòmetres fins que a mà esquerra (sentit descendent) hi ha una cadena amb un senyal de prohibit cotxes i motos, passem la cadena i entrem a una pista en magnífic estat, baixem uns metres i després continuem per un tram pla amb lleugera pujada.
Arribem a un punt on la pista guanya inclinació i hi ha força pedres al camí que dificulten pedalejar, de cop, la roda davantera es torna a quedar frenada, el fre està totalment bloquejat i me'n adono que el tub de direcció de la forquilla s'ha aixecat amb el perill que surti el manillar de la bicicleta, ara entenc perquè es quedava la roda bloquejada. Al pujar el tub de la forquilla cap amunt i tenir unit el cable del fre davanter, això feia que tensés el cable com si estigues frenat al màxim.
Estem al mig de la muntanya, hem de fer alguna cosa per poder arribar fins a casa i sense fer-me mal. El primer és desmuntar el fre davanter i només frenar amb el de darrere i després encomanar-me a tots els sants perquè no se'm surti el tub vertical i se'm desmunti el manillar.
Continuem un tram a peu i quan la pista passa a millors condicions, continuem pedalejant, però amb un manillar que es mou tot a dretes i esquerres, arribem a la cruïlla de les Agulles i continuem com podem fins a la Clota on ens acomiadem de la Carme, evidentment ja no continuem cap a La Desfeta i després de passar pel Cementiri de Begues iniciem la baixada de Begues a Gavà per la carretera amb només el fre posterior i molt a poc a poc pel risc que en qualsevol moment es desmuntés el manillar i acabes amb tots els meus ossos per terra.
Finalment hem pogut arribar a casa sans i estalvis, portarem la bici "retro" al taller a veure si té solució o no, per si de cas ja anem mirant una nova.................Això enganxa.......
Moltes gràcies Carme per compartir aquesta sortida amb nosaltres, llàstima no poder-nos acomiadar com ens hagués agradat, la pròxima més i millor.

Arribant a Can Bori (135 mts.)

La Carme arribant a la fi de la primera pujada forta després de deixar Sant Climent de Llobregat.

Per la pista de Costa Fustera.

Bona pista per gaudir amb una "Gravel" i no amb una "Retro".

Ja estem al Coll de Torrelles (275 mts.), ara tot baixada fins a Torrelles.

Entrem a Begues, encara falta la forta pujada fins al barri de la Rectoria.

A partir d'aquí, comença el Parc Natural del Garraf.

Amb la Carme i la Teresa a punt d'iniciar la baixada cap al Palau Novella.

Petit tram molt enfangat.

Tot aquest primer tram del camí és magnífic per circular amb bicicleta, després es complica una mica més.

No ens hem creuat amb quasi ningú per aquí.

Tot i que hi ha algun tram que hem de baixar de la bicicleta.

Carme S ha dit...

Bona sortida !!
Qui ens anava a dir que algunes de les piulades de SORTIDES A MUNTANYA serien de bici.