dissabte, 13 de febrer del 2021

Gavà- Olesa de Montserrat- Gavà. Estreno de la Orbea Terra M30.

Ja feia dies que estava mirant una nova bici per si la Marín deixava de funcionar. Aquesta setmana quan la Marín va sortir del taller després de la incidència de la setmana passada ja em van comunicar que la reparació podia ser costosa i lenta, estava tot l'interior de la forquilla i el tub del manillar podrit completament, de moment la guardo i a veure en un futur si li busquem recanvis "retros".
Totes aquestes setmanes enrere m'han servit per mirar d'escollir la bici que vull, sense cap dubte per mi, aquesta és una gravel. Durant molts anys he fet molta carretera, però també m'agrada la pista de terra (no corriols tècnics) aquest és un motiu més per escollir una gravel, és una barreja entre la bici de carretera i la de ciclocròs.
Finalment divendres a la nit a Biciescapa i amb el gran assessorament de Boni, la passem a recollir. És l' Orbea Terra M30 de carboni, passem unes quantes hores de la nit al pàrquing de casa fent pràctiques amb els pedals automàtics perquè no n'he portat mai.
La nit es fa llarga, finalment arriba l'hora clau, les 8:30 hora de sortida. La Irene també baixa al carrer i així ens fa unes fotos a la Teresa i a mi, abans de la sortida. Finalment sortim i ho fem començant amb pujant cap a Albarrosa i agafem la carretera de Sant Climent cap a Viladecans fins a Santa Creu de Calafell. Continuem pel polígon industrial direcció a Sant Boi, deixem el Decathlon a la nostra dreta i seguim fins al final del carrer (costat del Viena de Sant Boi) on ja entrem al Parc Agrari del Baix Llobregat, petits camins encara asfaltats però amb prohibició de circulació als cotxes i motos.
Baixem fins al marge del riu Llobregat, just en aquest punt comença la pista de terra que ja no deixarem fins a arribar a Martorell. És un camí molt senzill, però molt agradable, quasi no hi han pujades, encara que des de Sant Boi fins a Olesa de Montserrat tot és pujada suau. Passem pel terme Municipal de Sant Vicenç dels Horts, Pallejà, Sant Andreu de la Barca, fins que arribem a Martorell on fem una petita parada al Pont del Diable.
Anem a buscar la carretera BV-1201 que en vuit kilòmetres ens deixa al poble d'Olesa de Montserrat (una salutació al Bibi i la seva família). Fem una parada al parc infantil del carrer Pintor Fortuny cantonada Av. Francesc Macià on hi ha uns bancs per poder seure una estona i poder-nos hidratar amb comoditat.
Després iniciem el retorn a casa pel mateix lloc que hem pujat amb un temps de dues hores i quinze minuts des del parc d'Olesa fins a Gavà on encara tenim temps de fer un petit aperitiu.
Gran sortida amb una puntuació de 10 a l'Orbea  Terra (aquest és el seu terreny), a veure la pròxima setmana quan ja la posem a prova en rampes més dures i camins en pitjors condicions.

Terra M30, la bicicleta gravel d'Orbea.

Abans de sortir d'excursió avui.

Els primers metres amb la Terra pel poble de Gavà.

El riu Llobregat al seu pas per Sant Feliu de Llobregat.

Des de Sant Boi fins a Martorell tot el camí és de terra, ideal per la gravel.

És un itinerari molt divertit sense cap dificultat i força planer, ideal per un dia com avui.

Les dues bicicletes a dalt del Pont.

A Martorell, ara marxem cap a Olesa de Montserrat.

Montserrat al fons amb el riu Llobregat als nostres peus.

Al carrer Pintor Fortuny- Av. Francesc Macià d'Olesa de Montserrat.

En aquest parc fem una petita parada per reposar forces.

Moment de tornar a la ruta, no pararem fins a arribar a Gavà, 2 hores i 15 minuts després.