dissabte, 20 de febrer del 2021

Gavà- Torrelles- Begues- La Desfeta (524 mts.)- Gavà amb Gravel.

Dissabte 20/02/2021

Avui és el dia de veritat per l'Orbea Terra, la setmana passada el camí era força planer i va funcionar molt i molt bé, però avui la cosa ja canvia. És un dels itineraris de la nostra zona on predominen les pujades i baixades, tot i que en general per bona pista. A veure si amb el desarrollo de la gravel (30-46 x 11-34) n'hi ha prou.
Sortim de Gavà i enfilem la pista fins a Can Bori (135 mts.), agafem a la dreta i baixem per bona pista fins a Sant Climent de Llobregat on continuem un parell de kilòmetres per la carretera. Entrem al centre del poble i agafem la pista de la Costa Fustera, on només començar ja tenim una rampa formigonada amb força desnivell, continuem per pista en bones condicions fins a arribar al Coll de Torrelles (275 mts.) on iniciem la baixada fins a la cruïlla amb la carretera (125 mts.) de Torrelles- Begues.
Aquesta primera part és d'asfalt i després ja és terra, però en molt bon estat. És una pujada força mantinguda en general, on el màxim desnivell el trobem a l'inici i al final, quan ja entrem al Barri de La Rectoria de Begues (410 mts.), bevem una mica i continuem per la C-535 durant un parell de kilòmetres on agafem una desviació a l'esquerra, seguint un rètol de Parc Natural del Garraf. Tornem a agafar la pista que va direcció al Palau Novella, continuem 1,5 kilòmetres fins que arribem al final de la primera pujada, en aquest punt agafem a l'esquerra direcció a un centre d'ensenyament de gossos i iniciem la pujada a Les Agulles.
Abans d'iniciar l'última pujada, agafem a mà esquerra i baixem per la pista fins a La Clota (420 mts.), seguim uns metres direcció a Begues, i ben aviat ja agafem a la dreta direcció a La Desfeta, són un parell de kilòmetres amb un percentatge màxim del 10%. Assolim el cim de La Desfeta (524 mts.) cim que comparteix municipi entre Begues i Gavà, fem un parell de fotos i iniciem la baixada pel mateix lloc que hem pujat, a l'arribar al pla, continuem fins al Cementiri de Begues i després a l'inici de la baixada per la carretera direcció a Gavà.
A l'arribar al Parc de Gavà entrem a la pista i anem agafant totes les desviacions a l'esquerra (per allargar una mica més la sortida) i així, anem a sortir al Cementiri de Sant Climent on agafem a la dreta i baixem per la inclinada pista formigonada fins a la mateixa carretera. Girem a la dreta direcció Viladecans, travessem el poble pel centre i circulem direcció a la platja.
Tornem pels camins agrícoles fins a Gavà, molt bona circular amb un resultat espectacular de la Terra, he pogut gaudir molt de la sortida i amb aquest desarrollo que porta, si fins i tot hi ha una mica més de pendent també ho podré pujar.

Sortint de Sant Climent de Llobregat ja trobem la primera rampa forta.

Pujant per la pista de Costa Fustera.

Arribant al Coll de Torrelles (275 mts.)

Per la pista entre Torrelles de Llobregat i Begues.

Entrem al terme municipal de Begues, encara queda una forta pujada per arribar al poble.

Arribem al barri de la Rectoria de Begues.

Tot i que marca 10% de pendent (nosaltres l'hem fet de pujada) jo crec que té una mica més.

Forta pujada cap a Les Agulles.

A partir d'aquest punt, tot baixada fins a La Clota.

L'Orbesa Terra a la torre de vigilància al cim de La Desfeta.

Cim de La Desfeta (524 mts.) es pot pujar fins al mateix cim amb la bicicleta.

Tram de pujada direcció al Cementiri de Sant Climent de Llobregat.

Diumenge 21/02/2021

El diumenge passat ja havia d'haver pujat a casa dels meus pares per ensenyar-li la bici al meu pare, gran amant del ciclisme (durant molts anys organitzador de la Volta a Catalunya i Escalada a Montjuïc), va estar plovent i ho van deixar per aquest diumenge.
A part d'ensenyar-li hem volgut anar a donar una volta (ell amb el cotxe amb la Irene). Hem sortit d'Albarrosa i hem anat fins a Sant Climent de Llobregat, pujar al Coll i baixar fins a Sant Boi. Després hem anat pel polígon fins a Viladecans, tornada a Gavà i pujar a Albarrosa que déu-n'hi-do la pujada que hi ha per arribar a casa d'ells.
Una divertida volta amb animació constant del meu pare des del cotxe, té de dir que encara que de petit (cinc anys) em va fer molta rabia tenir-me que llevar a les 7 del matí tots els dissabtes i diumenges (desitjava que estigues plovent per no sortir) per fer molts kilòmetres per la carretera, això em va fer molt dur pel que m'esperava en un futur.
Gràcies per aquells moments tots dos per l'autovia a 50 KM/h amb el 52 x 12 i avançant a molts ciclistes.

Entrant al poble de Sant Climent de Llobregat.

Pujant cap al Coll amb el poble de Sant Climent al fons.

Arribant al Coll de Sant Climent- Sant Boi.

El meu pare m'anima, jo li retorno un (OK PAN)

A punt d'iniciar la baixada cap a Sant Boi.

Pujant pels carrers d'Albarrosa.

Forta pujada per arribar a casa dels meus pares.

Amb el meu pare de 92 anys.

Després de tan sols 12 sortides consecutives amb bici, 10 amb una Marin del 89 i 2 sortides amb la nova Gravel Terra M30 de la Orbea , et felicito perquè t'has superat a tu mateix, estàs superior!!!!!! aquesta setmana t'he vist ja al 100% 😊😊😊😊😊😊