dissabte, 30 de gener del 2021

Gavà- Sant Ramon- Castelldefels- Gavà en BTT.

Sortim de Gavà, travessem Viladecans i just a la sortida del poble agafem a mà esquerra direcció a l'Ermita de Sant Ramon (295 mts.). Quina pujada.... trams de més del 20% i mantinguts, a mesura que anem pujant i deixem enrere el tram de formigó, la cosa se suavitza força. Trobem força gent per la pista, corrents, caminant, en bici.....
Arribem a l'Ermita de Sant Ramón on després de fer unes fotos, iniciem la baixada. Baixem per la pista que de forma més suau i passant per la Font de les Golbes ens deixa a l'inici de la carretera entre Sant Boi i Sant Climent, pugem un parell de kilòmetres i a l'arribar a dalt del Coll, agafem la pista de la dreta, és curta però intensa. Ara només ens queda baixar fins al mateix poble de Sant Climent, on iniciem una nova pujada per la part posterior del poble fins al mateix cementiri.
Continuem per la pista suau i 1,5 kilòmetres més endavant agafem una desviació a mà esquerra. Una forta pujada ens deixa a La Carena (pista entre Can Bori i Parc de Gavà) continuem fins al mateix Parc de Gavà on comencem la baixada que ens condueix a Can Ramoneda, Font del Ferro i Ca n'Amat on tornem a pujar direcció a les antigues mines de ferro, travessem la carretera entre Gavà i Begues i per la pista vermellosa continuem fins a arribar al dipòsit d'aigua de La Sentiu.
Bona baixada fins a La Sentiu on iniciem el que serà l'última pujada del dia, passem per Can Dàrdena, continuem per la gossera i sortim a la carretera de l'abocador. Com que encara ens queden forces, baixem fins al Passeig Marítim i tornem per la carretera de La Pineda fins al mateix Gavà.
Bon entrenament per a futures sortides més llargues.

Desviació cap a l'Ermita de Sant Ramon (295 mts.)

Ermita de Sant Ramon (295 mts.)

Als nostres peus, Sant Boi de Llobregat, al fons Barcelona.

Sant Climent de Llobregat.

A l'Ermita de Sant Ramon.

Arribant a la part superior del Coll de Sant Ciment, ara tot baixada fins al mateix poble.

Tram de forta pujada abans d'arribar a La Carena.

Baixada cap a Can Ramoneda.

Bona pista per gaudir d'un descens segur.

Dins del requadre podem veure Sant Ramon (295 mts.) d'on venim, uff que lluny.

Baixada cap a La Sentiu.

No m'hagués imaginat mai fer tants itineraris amb bici el nostre entorn , descobrint casa amb el confinament.