dissabte, 2 de gener del 2021

Gavà- Sant Climent de Llobregat- Begues- Sitges amb BTT.

Avui hem volgut copiar més o menys la sortida que vam fer de Gavà- Sitges el passat mes de Maig, però en lloc d'anar corrent, avui hem anat amb BTT i hem canviat part de l'itinerari.
Sortim de Gavà i per carretera anem fins al poble de Sant Climent de Llobregat, entrem al centre del poble i agafem l'últim carrer que es diu Camí de les Comes, després s'acaba l'asfalt i comencem una pista en perfecte estat. La pujada és constant i no és massa dura fins que arribem a un revolt de dretes on el pendent es fa notar. Arribem a una cruïlla de camins (270 mts.) on si seguim recte anem al mateix poble de Torrelles de Llobregat, nosaltres agafem a l'esquerra i de cop trobem un tram formigonat amb un pendent de més del 30%, és la  "PR-C 162 Ruta del Sol Blau" que continua per la mateixa carena. Poc abans d'assolir el Puig d'Endi (342 mts.) agafem la pista de la dreta i baixem fins al peu de la mateixa Roca del Barret (299 mts.) on iniciem la dura pujada de roca vermellosa, avui ja hem aconseguit pujar més tram, a veure si el pròxim dia pugem fins a dalt.
Sortim a la carretera Begues- Torrelles i entrem al barri de La Rectoria, continuem a buscar la C-535 fins a la segona rotonda on girem a l'esquerra, direcció al cementiri de Begues. Entrem a la pista i en progressiva pujada anem fent fins que veiem el rètol d'entrada al Parc Natural de Garraf, ara tot baixada fins al Palau Novella. Quan arribem a la cruïlla cap a Olivella, agafem la pista de l'esquerra que està en magnífic estat. Amb un pendent suau ens deixa al costat del Centre Experimental de les Arts de Vallgrassa on agafem la pista més ampla i aquí amb una mica més d'inclinació ens deixa al Coll de Vallgrassa (325 mts.) on ja podem veure la Mar Mediterrània.
Ara només ens queda que gaudir dels dotze kilòmetres de baixada (2 petites pujades) fins al mateix poble de Sitges on agafem el tren de rodalies per tornar a Gavà. Una divertida sortida per bones pistes en general.

Entrem a la plaça de la Vila de Sant Climent i continuem cap a Costa Fustera.

Aquest tram des de Sant Climent a Costa fustera es puja bé, tot i les fortes pujades.

Avui tenim a la Teresa amb mal de coll, per això porta el Buff tot el dia tapant la boca.

Baixada cap a Can Bruguera, al fons el cim de La Desfeta (525 mts.)

Al peu de la Roca del Barret (299 mts.)

Continuació de la pista per anar a buscar el tram final de la pista Torrelles- Begues.

Una setmana més entrem a Begues, he passat més vegades en els últims dos mesos que en 10 anys.

La pista entre Begues i el Palau Novella.

Quan veus el rètol d'entrada al Parc per aquest vessant, és sinònim de baixada fins al Palau Novella.

Baixada ràpida, al fons podem veure les primeres cases del Palau Novella.

Amb el zoom es poden veure millor.

Pista magnífica i amb pujada suau entre el Palau Novella i el Coll de Vallgrassa (325 mts.)

Pujant cap al Coll de Vallgrassa (325 mts.), al fons veiem el Centre Experimental de les Arts.

Arribant al Coll de Vallgrassa (325 mts.)

Des del mateix coll ja podem veure la nostra Mar Mediterrània.

L'Església de Bartomeu i Santa Tecla de Sitges vista des de la part superior del poble.

Amb la Teresa a l'estació de Sitges, a punt per tornar cap a casa.