dijous, 17 de setembre del 2020

Circular a l'Estany d'Enol (1108 mts.) i d'Ercina (1134 mts.) a Covadonga, uns dies de descans i relax a Formentera.

Avui és el nostre cinquè dia d'activitat a Picos de Europa, el temps ja canvia i pels pròxims dos dies s'esperen pluges, avui tot i el pronòstic incert, finalment ens va ploure molt poc. Fem la nostra última excursió pels voltants de l'Estany d'Enol. Aquesta carretera està regulada al transit i només pots pujar amb el cotxe particular entre les 19 h. i les 8:30 h. A partir d'aleshores hi ha un servei d'autobusos que et porten fins a l'aparcament de Buferrera (1040 mts.).
Nosaltres abans de les vuit del matí ja estem a l'aparcament de Buferrera (1040 mts.) on comencem l'excursió, fem el PR-2 amb alguna variant. És una circular que passa pels Estanys d'Enol i Ercina. Al sortir de l'aparcament pugem uns metres fins al mateix Estany d'Enol el qual passem per la seva part dreta, sortim a la pista principal i en un centenar de metres ens desviem per anar a la Ermita del Buen Pastor al costat de la Vega d'Enol on hi ha una magnífica vista de les muntanyes Lleoneses al fons.
Continuem per la pista fins al final on coincideix amb el Mirador del Rey, lloc amb unes vistes espectaculars, retrocedim uns sis-cents metres per la mateixa pista i agafem una desviació a la dreta per anar a la Font "Verdalles", tornem pel mateix camí i un centenar de metres abans d'arribar a l'Ermita del Buen Pastor agafem una desviació a la dreta (marcada com a PR-2) i ens endinsem dins d'un bosc molt espès amb uns colors fantàstics, aquest camí és força empedrat, finalment arribem a una petita casa aïllada al costat de la Font "Las Reblajas". Parlem una estona amb la senyora de la casa i ens explica que durant els mesos d'estiu viu amb els animals aquí dalt i ens deixa tastar el formatge que fa, està boníssim.
Continuem baixant fins a l'Estany Ercina on ja coincidim amb tota la gent (fins aquest moment hem estat pràcticament sols) i després de passar pel lateral esquerre, agafem la pista que ens porta al costat de l'Estany d'Enol, des d'aquí en pocs minuts arribem a l'aparcament de Buferrera (1040 mts.).
A la tarda la dediquem a donar una volta pel Santuari de Covadonga on no trobem quasi a ningú. Els altres dos dies amb un temps insegur i moments de força pluja els dediquem a visitar Oviedo, Gijón i la costa Asturiana com Gulpiyuri, Platja Huelga, Ribadesella, etc. Uns dies molt ben aprofitats a Astúries, hem de repetir.

Aparcament de Buferrera (1040 mts.)

Estany d'Enol (1108 mts.)

El mateix Estany vist des de l'altre vessant.

Ermita de El Buen Pastor, al costat de la Vega d'Enol.

Al Mirador del Rey (1080 mts.)

Foto des del mateix Mirador del Rey cap a l'Oest.

En aquest punt seguim el PR-2 que transita fent la circular entre els dos Estanys.

Camí força empedrat per aquesta part.

Colors magnífics dins d'aquest bosc.

Al costat de la Font Las Reblagas (1150 mts.)

Molta roca calcària per a tot arreu.

En aquesta petita casa viu una senyora durant els mesos d'estiu, cuida als animals i fa un formatge boníssim.

Panoràmica de l'Estany Ercina (1134 mts.)

El mateix Estany vist des d'un altre punt, nosaltres venim de la Vall de la dreta.

L'Estany d'Enol vist des del camí que va des d'Ercina a Enol.

L'aparcament de Buferrera (1040 mts.) practicament buit.

La Basílica de Nuestra Señora de Covadonga.

La Santa Cova, data del segle XVI.

Centre de Oviedo.

Panoràmica de la Platja Huelga amb l'Illot "Desfuracado" a la dreta.

Platja de Gulpiyuri, per aquest forat entra l'aigua del Cantàbric. Quan la marea està alta, l'aigua arriba a la sorra.

L'aigua entra amb força per aquest forat.

Formentera

Només tornar de Picos de Europa, no estem ni 10 hores a casa i a les cinc de la matinada ja marxem cap a l'aeroport per estar sis dies de relax i descans a Formentera.
Des del dia 2 de Maig (va ser el primer dia després del confinament que van poder començar a sortir) havia fet: 576 Km. i 28.740 mts. de desnivell positius, ja necessitava uns dies de descans.
Us deixo unes quantes fotos d'aquestes magnífiques aigües.

Platja d'Es Pujols.

Fent snorkel a la mateixa Platja d'Es Pujols.

Platja de Llevant.

Platja des Illetes a la part nord de l'illa, tocant a l'illa d'Espalmador.

La magnífica Cala En Baster, lloc idíl·lic especialment en dies de fort vent.

Dins de l'aigua a la Cala En Baster.

Panoràmica de la Cal En Baster on vam passar uns dies magnífics.

Entre la Cala En Baster i Es Carnatge vam trobar aquest racó on vàrem estar un parell de dies.

Hi havia una petita platja de sorra blanca per dues persones.

El Far de la Mola, la part més Oriental de l'Illa.

Un dels tres molins que encara queden a l'Illa, al costat del poble de El Pilar de la Mola.

Punta Rasa, al fons a l'esquerra veiem l'Illa de es Vedrà amb el Picatxo de Migjorn (382 mts.)

Cala Saona amb una mar ben moguda.

Església de Sant Francesc Xavier de Formentera.