dissabte, 5 de setembre del 2020

El Teide (3718 mts.) des de la Playa del Socorro, ruta 0.4.0. Primera part.

A mitjans de juliol la Teresa em comenta la idea d'anar a pujar el Teide (3718 mts.) des de la Playa del Socorro, aquesta ruta li diuen 0.4.0. Sortim de 0 metres a la Playa del Socorro, pugem al cim del Teide (3718 mts.) amb un desnivell de quasi 4.000 mts. i tornem a baixar a la Playa del Socorro a 0 metres.
Comencem a buscar informació i el primer problema que trobem, és que degut a la Covid-19, el Refugi d'Altavista (3260 mts.) punt estratègic per l'ascensió està tancat. No veiem opció de pujar-hi pel tema principal de l'aigua, en tot el camí no hi ha gens, i l'hem de portar tota al damunt. Se'ns acudeix la idea de buscar si hi ha algun tram que coincideixin la ruta 0.4.0 amb la carretera. Bingo, a la cota 1900 podem deixar el cotxe i en menys de dos kilòmetres podem deixar un dipòsit de material (2080 mts.) que recollirem l'endemà i haurem fet els 2.100 mts. inicials sense tant pes. Demanen el permís i ens el donen pel dilluns 7/09 entre les 9 i 11 del matí. Perfecte, ara a esperar cap a on va aquesta pandèmia que tenim a tot el món.
Finalment el dia 1 de Setembre comprem els bitllets d'avió, lloguem un apartament i un cotxe. Sortim el divendres 4 a la tarda direcció a Tenerife Nord, el primer que fem en arribar a l'illa és agafar el cotxe i després ens desplacem fins a la botiga d'esports de muntanya Javisports (922300335) on comprem una bombona de gas Primus pel fogonet, després al mateix poble de Santa Ursula anem a un super per carregar l'aigua i el menjar pels dos dies, deixem tot el material a l'apartament i després de sopar donem un dia molt intens per acabat.
Dissabte al matí després d'esmorzar agafem el cotxe i anem a la Playa del Socorro per conèixer la sortida per l'endemà, donem una volta per la zona i veiem que diferent és aquesta mar de la nostra. Fem unes quantes fotos per la zona i conduïm per la carretera del Teide (TF 21), 13 kilòmetres abans d'arribar a l'aparcament del telefèric i a 1905 mts. deixem el cotxe a l'inici de la pista i carreguem les motxilles amb el material que deixarem al dipòsit: 5 litres per persona, màrfega, gas, fogonet, liofilitzats, guants, gorro, roba recanvi, galetes, plàtans, plàstic bivac.
Agafem el sender 25 que en menys de 2 kilòmetres i 175 mts. de desnivell ens deixa a la cruïlla que va a Portillo Alto o Cruz de Frejel d'on vindrem nosaltres demà. Aquí agafem el sender 22 i als pocs metres trobem una pedra gran on amagarem tot aquest material per pujar-ho l'endemà. Hem de dir que en els dos dies que hem estat no hem trobat ningú ni de baixada ni de pujada que fes la 0.4.0.
Tornem pel mateix lloc que hem pujat fins al cotxe i la resta de la tarda la passem a la piscina de l'apartament, a sopar ben d'hora que l'endemà sona el despertador a les 4 de la matinada.

L'aigua preparada pels pròxims dos dies.

Playa del Socorro, inici demà 6/09/2020 de la nostra aventura.

Rètol a la Playa del Socorro explicant la ruta 0.4.0

Tot l'itinerari de la Playa del Socorro fins al cim del Teide.

Playa del Socorro amb les separacions derivades de la Covid-19.

La primera indicació fins al Teide.

Aparcament (1905 mts.) per anar al dipòsit de material.

Inici de la sortida (1905 mts.)

En aquesta alçada encara hi han arbres, un centenar de metres més amunt ja està tot pelat.

Tot i que fa força sol, la calor és soportable en el dia d'avui.

Avui transitem pel sender 25.

Quasi tot el que deixem al dipòsit és aigua.

Primera imatge del cim del Teide (3718 mts.) des de cota 2000.

Més de 1700 mts. de desnivell fins al cim.

Demà quan passem per aquí ja portarem més de 2100 mts. de desnivell.

Després d'amagar totes les coses al dipòsit, podem dir que no es veu res.

El Teide (3718 mts.) amb tota la seva grandesa.