dissabte, 27 de juny del 2020

Circular al Pic de la Dona (2702 mts.), Pic dels Bacivers (2844 mts.), Bastiments (2881 mts.), Pic Freser (2834 mts.), Pic de l'Infern (2870 mts.) des de l'estació de Vallter 2000.

Veient la falta d'aclimatació després de tantes setmanes sense trepitjar altura, decidim amb la Teresa posposar una setmana la sortida al Pirineu Central i aclimatar una mica més aquest dissabte.
Un dels llocs més alts (si no el que més) per dormir amb el cotxe i així afavorir l'aclimatació a l'altura és l'aparcament superior de Vallter 2000 (2150 mts.), pugem el divendres a la nit però a l'arribar a l'aparcament veiem que hi ha moltíssimes furgonetes, cotxes, autocaravanes i decidim baixar una mica per dormir una mica més tranquils.
Parem al costat de l'heliport dels bombers on hi ha una furgoneta, a les 5:30 despertador (decidim aixecar-nos ben d'hora perquè a la tarda pronostiquen tempestes), esmorzem tranquil·lament i després de recollir tot el cotxe iniciem la ruta.
Sortim de l'aparcament (2105 mts.) i pugem un tram per la carretera, agafem una desviació de pista per la dreta i sortim a l'aparcament superior (2150 mts.), continuem pel més que conegut camí direcció a la Portella de Mantet però uns metres abans d'arribar ens desviem a l'esquerra per pujar directament al cim del Pic de la Dona (2702 mts.) primer cim de la jornada.
Després de beure una mica continuem, baixem uns metres fins a la carena que ens portaria fins al cim del Bastiments però a l'arribar a la cota 2610 agafem a la dreta fins a l'Estany de Bacivers (2620 mts.), just després comença una forta pujada fins al mateix cim del Pic dels Bacivers (2844 mts.) segon cim del dia, dues fotos i continuem per la carena, pugem a l'altra punta dels Bacivers i després iniciem la forta pujada fins al cim del Bastiments (2881 mts.) on aquí sí que fem un petit descans que aprofitem per beure i menjar una mica.
Comencem la fàcil baixada per la carena fins al Coll de Freser (2690 mts.), tornem a pujar amb fort pendent fins al mateix cim del Pic de Freser (2834 mts.), aquesta darrera pujada ja s'ha fet dura pel desnivell que ja portem, unes fotos al cim i tornem a baixar per l'aresta, aquesta baixada és fàcil però ja has de fer servir les mans en algun tram, la roca també és delicada i està una mica descomposta, finalment arribem al camí que ens pocs minuts en deixa al mateix cim del Pic de l'Infern (2870 mts.).
Tornem a fer una bona parada per recuperar el cos i després d'uns minuts comencem a baixar, passem primer pel Pic dels Gorgs (2792 mts.) que avui ni el tenim en compte, fem una fota al refugi de Tirapits i recordem com estava a l'hivern que només es podia veure el sostre de pedres. En aquest punt agafem el GR que va de Núria a Ulldeter pel qual es camina amb molta comoditat, està tot molt verd i això afavoreix a la bona panoràmica que tenim de l'entorn.
Per acabar d'entrenar en el dia d'avui ens agafem l'última pujada fins al Coll de la Marrana a un ritme progressivament alt, això fa que arribem al mateix Coll esbufegant molt (com ens agrada aquesta sensació de patiment), un glop i continuem fins al Refugi d'Ulldeter, els núvols cada cop són més espessos i negres, intensifiquem una mica més el pas i finalment arribem al cotxe sense mullar-nos (a la tarda caurà una bona a la zona).
Un boníssim entrenament per les pròximes setmanes al Pirineu Central si el temps no ens ho impedeix.

Pujant direcció a la Portella de Mantet, dins del rectangle hem deixat el cotxe.

Des d'aquest punt ja podem veure els tres primers cims a realitzar en el dia d'avui.

Al cim del Pic de la Dona (2702 mts.)

Des del mateix cim podem veure a la dreta el Bacivers i a l'esquerra el Bastiments.

A l'esquerra el Gra de Fajol Petit i a la dreta el Gran.

Al fons el Bastiments, que pujarem més tard, ara ens desviem a la dreta per pujar el Bacivers.

Neu que veu, neu que vol trepitjar...........

Estany de Bacivers (2620 mts.)

Petit refugi de pedres al peu del Pic de Bacivers.

Arribant al segon cim de la jornada.

Pic dels Bacivers (2844 mts.)

I el que ens queda: a l'esquerra Bastiments, al fons a la dreta el Pic Freser i l'Infern.

Iniciem la baixada, en primer terme l'altra punta del Pic de Bacivers.

Part del recorregut des del Pic de la Dona.

El Bastiments ens espera, per aquesta cara nord vàrem baixar fa un parell d'anys amb esquís..

La carena Bacivers-Bastiments.

A l'esquerra l'aresta que porta al Freser i l'Infern, a la dreta l'Estany de Comamitjana.

Part dreta per pujar al Bastiments.

Últims metres abans d'assolir el cim.

Al cim del Bastiments (2881 mts.), el tercer del dia.

Esquí-record al cim del Bastiments.

Baixant cap al Coll de Freser.

Vall de Comamitjana.

Per la part inferior d'herba passarem d'aquí a unes hores, al fons el Balandrau (2585 mts.)

L'aresta cap al Freser i l'Infern.

A la dreta el Coll de Freser, al fons el Pic dels Bacivers per on hem passat fa una bona estona.

Arribant al cim, a la dreta el Bastiments i a l'esquerra el Pic dels Bacivers.

Pic de Freser (2834 mts.), darrere nostra ja podem veure el Pic de l'Infern

Tota l'aresta per assolir l'últim cim del dia.

A la dreta el Pic dels Bacivers, a l'esquerra el Pic de Comamitjana i els separa la Vall de Comamitjana.

Piolet al cim.

Al cim del Pic de l'Infern (2870 mts.) cinquè i últim cim del dia.

Acabem de passar pel Pic dels Gorgs (2792 mts.), baixem cap a Tirapits.

Refugi de Tirapits.

El sostre del refugi a l'hivern.

Agafem el GR des de Núria a Ulldeter.

Aquest vessant està tot molt verd, és un plaer caminar per aquí.

Els núvols s'apropen (a la tarda hi hauran tempestes), nosaltres ja estem arribant al Coll de la Marrana.

Com es nota el confinament!!! això d'estar a nivell de mar tant de temps passa factura..... ara toca seguir i no parar