dissabte, 20 de juny del 2020

Cresta de Peguera (PD+)

Abans-d'ahir, per fi ens deixen moure per tot Catalunya. Aprofitem per iniciar la temporada de crestes i que millor que començar amb la Cresta de Peguera, a més la Teresa i el David no l'han fet, això és una bona raó per tornar-la a repetir.
Per arribar aquí hem de conduir fins a Sant Corneli, i després agafar la BV-4025 fins a arribar a una desviació a mà esquerra que posa "Peguera". Nosaltres deixem el cotxe aquí i així podem caminar una mica més abans d'iniciar la grimpada.
Sortim de l'aparcament (1665 mts.) i comencem a baixar, quan hem recorregut nou-cents metres passem una corba molt tancada just al costat de la Font de Cal Coix i en pocs metres ja podem veure el poble abandonat de Peguera. Nosaltres passem pel costat esquerre i ja endevinem la cresta, anem buscant el millor camí entre l'herba completament mullada i finalment arribem al fals coll (1655) on comença la cresta.
El sentit de la cresta és d'est a oest, aquesta primera part hi trobem trams fàcils amb alguns una mica estrets on hem de fer servir les mans, anem sense encordar fins que arribem al primer rapel de deu metres, equipat amb dos ancoratges fixes d'inox. Baixem i continuem per la cresta fins a arribar a un replà de terra sota una xemeneia (IV) on trobem dues assegurances, superem el pas i uns metres més enllà muntem la reunió. Continuem fis a arribar a la part superior d'una agulla on està instal·lat el segon rapel.
Són 16 metres amb una sortida delicada perquè l'assegurança no està a la mateixa vertical i això fa que facis un pèndol a l'hora de baixar. Ens situem al peu del gendarme de IV+ on també hi ha dues assegurances. Si puges una mica a la dreta, és una mica més fàcil (III+) però està una mica descompost (compte), a l'arribar a la part superior ja tenim la instal·lació per baixar el tercer rapel.
Aquest són 13 metres i t`has de situar a la part superior d'una altra agulla on el quart i últim rapel de 14 metres ens deixa a terra. Preparant aquest últim rapel han caigut quatre gotes, a l'arribar a terra, ràpidament recollim el material i en lloc de tornar per sota de la paret i pel mateix camí d'anada, agafem la carretera i en 1,3 kilòmetres ja estem al cotxe.
El dia finalment sembla que aguanta i ens deixa fer el pic-nic tranquil·lament sense mullar-nos. Cresta fàcil i divertida, per anar preparant el material i el cos per aquest estiu que esperem que sigui molt profitós.

La Teresa i el David parlant com sempre.....

Aquí, cadascú amb els seus pensaments.

La Font de Cal Coix raja força aigua.

El poble abandonat de Peguera amb el Roc de Peguera darrere seu.

Al fons ja podem veure la cresta de Peguera.

Iniciem els primers metres a la cresta.

Equilibri a la cresta.

Pas estret.

Bona manera de guanyar equilibri Teresa.

Si no ho veieu clar drets, el millor és passar a quatre potes.

Que David, estàs còmode?

Al fons es pot veure la pista per la qual hem passat caminant fa una estona.

Avui és un dia per gaudir de la cresta, no hi ha ningú i el temps és magnífic.

A punt per baixar el primer rapel d'11 metres.

A la part central de la cresta.

Friend que entra perfecte a la fissura.

Assegurant al David després de la xemeneia de IV.

Iniciant la tirada de IV+.

Després de passar el pas més difícil de la cresta, darrere el segon rapel que hem efectuat.

Arribant a la reunió del tercer rapel.

Preparant el tercer rapel.

La Teresa baixant el tercer rapel, el David espera a la reunió.

El mateix rapel anterior vist des de la reunió.

Baixant el quart i darrer rapel.

Una cresta molt divertida ....com vosaltres, per a repetir-la i per descomptat amb vosaltres!!!!!