dissabte, 13 de juny del 2020

Circular al Montcau (1056 mts.) a Sant Llorens del Munt i Obac.

Feia més de dotze anys que no venia per aquesta zona (només he estat una vegada) i la veritat és que hem de venir més sovint. El problema és que quan ens quedem per aquestes zones (Montserrat, Montseny o Garraf) és perquè al Pirineu fa mal temps i no hi han tants caps de setmana per descobrir noves rutes.
Per arribar fins aquí, hem de passar Terrassa i continuar fins a Matadepera agafar la BV-1221 direcció al Coll d'Estenalles, 3,5 kilòmetres abans d'arribar al Coll a mà esquerra hi ha un aparcament molt gran: Alzina del Sal·lari (745 mts.) aquí comença la nostra sortida d'avui.
Caminen 150 metres per la carretera que acabem de passar i agafem a mà esquerra un corriol pel mig del bosc, arribem a la Riera d'Arenes i fem un gir de 180º i iniciem la pujada, seguim una estona per aquest camí, agafem un sender molt estret a mà dreta i travessem la Riera d'Arenes. Comencem un fort pendent que depèn del punt, hem de fer servir les mans per progressar fins a arribar al Turó de Prunera (888 mts.) el primer cim del dia.
Baixem fins al Coll de Prunera i ens situem al peu del Morral d'en Bens on per una canal d'herba i terra i roca conglomerada assolim el cim. Hem d'anar a l'est (esquerra sentit ascendent) i iniciar una desgrimpada curta però que t'ho has de mirar,  un cop a la part inferior entrem dins d'un bosc. Arribem a la cruïlla de camins que va de La Mola al Montcau, baixem 300 metres i deixem aquest camí principal, agafem a l'esquerra un corriol direcció a Òbits on passem per la gran bauma que va estar habitada des del segle XII fins al 1865, passem al costat de l'Avenc del Daví i per estret i perdedors camins arribem a la Roca Encavalcada (roca encastada entre agulles en difícil equilibri).
Continuem fins a arribar a un gran mirador del Paller de les Fogueroses (921 mts.) amb unes quantes vies d'escalada, tornem uns metres enrere i baixem per una canal força dreta i molt humida, anem seguint de tant en tant marques grogues a la roca. Arribem al GR-5 on després de quasi 4 hores sense veure ningú comencem a trobar infinitat de gent que van a veure les Coves de Simanya, evidentment era una de les coses per veure avui però ni sens passa pel cap i continuem fins al Coll d'Eres (955 mts.) on també hi ha una gran quantitat de gent.
Seguim el camí de la normal al Montcau i en pocs metres ens desviem a la dreta per fer tota una gran volta al Montcau i pujar per la seva cara nord, hem de fer alguna grimpada divertida i amb bona roca, finalment i després de 5 hores i més de 11 kilòmetres (1000 mts. positius) assolim el cim del Montcau (1056 mts.) el segon cim més alt del massís de Sant Llorens del Munt.
Iniciem la baixada al Coll d'Estenalles però volem allargar una mica més la sortida i a la cota 925 agafem un sender a la dreta que en direcció nord i després de donar moltes voltes ens deixa a la cota 800 uns metres per damunt de la carretera de Talamanca. Tornem a pujar fins a buscar la mateixa pista que hem pujat fa una estona però ara en lloc de pujar fins al mateix cim del Montcau el passem just per sota.
Ara si agafem la pista fins al Coll d'Estenalles (870 mts.) i per acabar de fer un dia dur de muntanya decidim baixar per la carretera al trote fins al mateix aparcament de l'Alzina del Sal·lari. Molt bona sortida d'entrenament per futurs objectius al Pirineu quan ens permetin sortir.

Mapa a l'aparcament de l'Alzina de Sal·lari.

El dia es presenta amb alguns núvols que a mesura que passi el dia, aniran desapareixent.

Aquí ja hem de començar a fer servir les mans per progressar.

La roca està mullada i rellisca una mica, a vigilar......

Fent foto al Montcau des del primer cim del dia: Turó de Prunera (888 mts.)

Al fons ja podem veure el Montcau (1056 mts.), encara falten unes hores per arribar al cim.

A mesura que pugem, podem veure la cara nord de Montserrat, amb el Cavall Bernat, Diables i la Paret de l'Aeri.

La Mola (1107 mts.)

La ciutat de Terrassa i al fons Collserola.

Iniciem la grimpada cap al Morral d'en Bens (959 mts.)

Després de pujar al cim, desgrimpem pel vessant oposat.

La Mola vista des d'un altre perspectiva.

Gran Bauma dels Òbits.

Franqueig descendent, sempre amb cura.

Roca Mur o Màquina de Tren.

Roca Encavalcada.

El Montcau (1056 mts.) encara es veu lluny i ja portem més de 3 hores de marxa.

El Paller de les Fogueroses (921 mts.)

Iniciant el franqueig al Montcau per pujar per la seva cara nord.

Entrem a la cara nord del Montcau amb tota la roca mullada per fer el franqueig.

Conglomerat a Sant Llorenç del Munt.

Iniciant la pujada al Montcau.

Grimpada al Montcau.

Al cim del Montcau (1056 mts.) després fem una segona pujada.

Montserrat des del mateix cim.

Panoràmica de cim.

Des d'aquell coll que s'intueix entre les dues roques venim.

Tenim molts llocs a prop que són una meravella, però, si es pot anar als Pirineus .... no hi ha dubte, esperem poder anar-hi ben aviat.