dissabte, 27 de juliol del 2013

Pic Redoun ( 2672 mts. ) i Pic de Gallinàs ( 2624 mts.)

Aquesta és una sortida per una vall que no havia estat mai i a part d'assolir dos cims que no tinc, ens servirà d'investigació per l'hivern, ja que hi ha multitud de travesses per la zona.
Per arribar al punt de sortida hem d' anar per la N-116 que uneix el pobles de Mont-Louis i Fontpédrouse a la comarca del Conflent. En arribar a Fontpédrouse agafem una desviació a mà dreta  ( D-28 ) fins al poble de Prats-Balaguer seguim la pista que passa al costat de l'església, per circular per aquesta pista és preferible un cotxe alt o 4x4, ja que hi han moltes pedres per la pista i el perill de tocar les parts inferiors del cotxe és constant en cada moment. Finalment arribem a un petit aparcament ( 1626 mts.) on hi ha una gran bassa d'aigua.
Sortim seguint la mateixa pista ( a partir d'aquest punt només transitable per cotxes autoritzats ), a 150 mts. de la sortida ja  trobem la primera desviació, a mà dreta direcció al refugi de l'Orri ( 1810 mts.), nosaltres agafem a mà esquerra direcció al Coll Mitja. Passats uns minuts passem al costat de la Cabana d'Aixeques ( en molt mal estat ), agafem el GR-10 que per un fort pendent puja pel vessant oest, després de pujar 200 mts. de cop, el camí franqueja el bosc fins que sortim a una pista que ens deixa a un punt que es diu Els Collets d'Avall ( 1996 mts.) on ja veiem el Coll Mitjà i els dos cims d'avui. Aquest tram és magnífic, ja que està molt verd i sembla que estiguem en plena primavera a finals de juliol.
Per la mateixa pista seguim pujant fins a situar- nos sota el Coll, punt on deixes la pista i per un corriol arribes al Coll Mitjà ( 2367 mts.). Desde aquest punt decidim pujar primer al més baix dels dos cims. La pujada té un pendent molt pronunciat i després de fer bastants girs arribem al Pic de Gallinàs ( 2624 mts.) magnífic mirador. Coincidim amb una família de Font-Romeu que viuen i treballen a Paris ( estan de vacances ), després de parlar una estona enfilem la baixada, ja que a nosaltres encara ens queda un cim més per fer.
Tornem a passar pel Coll Mitja i ara enfilem la pujada cap a la banda contraria, aquesta pujada tot i tenir més desnivell, no és tan forta i puges més tram per herba que es d'agrair, dels dos jo diria que es el més recomanable per fer amb esquís a l'hivern, aixis amb aquest pensaments freds arribem al Pic Redoun ( 2672 mts.), de dreta a esquerra veiem la Vall de l'Orri, el Raco Gran i Petit, Noufonts, Estany de Carança, Pic de l'Infern, Freser i Bastiments.
Després de descansar una estona al cim, iniciem la baixada pel mateix itinerari de pujada fins arribar a l'aparcament de sortida on gaudirem d'un bany ben fresc i el dinar a un pla de gespa al costat del cotxe.

Desde la carretera de Mont-Louis a Fontpédrouse ja es veuen els nostres objectius d'avui.

Als pocs minuts de començar ja tenim la desviació cap a cada vall.

Estiu molt verd, sembla que estiguem a la primavera.

Desde els Collets d'Avall ( 1996 mts.) ja es veu el Coll Mitjà i els dos cims.

L'arribada al Coll Mitjà ( 2367 mts.) ja es permet veure la pujada als dos cims del dia.

Pujant al Pic de Gallinàs, a sota el Coll Mitjà ( 2367 mts.)

Al fons ja es veu el cim.

Visió desde el cim.

Pic de Gallinàs ( 2624 mts.)

Ara desde el cim de davant, pujant al Pic Redoun.

Pic Redoun ( 2672 mts.)

Desde el cim del Pic Redoun veiem els Racons, cims que varem pujar fa un mes.

Refugi du Ras de Carança ( 1831 mts.)

Les fites del cim del Pic Redoun ( 2672 mts.), darrera el Pic de Gallinàs ( 2624 mts.)

Panoràmica desde al Pic Redoun.

Baixant del Pic Redoun, tenim davant el Pic de Gallinàs que fa una estona hem assolit.

La Teresa baixant del Pic Redoun.

quin parell de cames, no m'estranya que aguanteu aquestes machacadas

Espero que la recerca tingui els seus fruits i aquest hivern puguem fer alguna d'aquestes travesses.
En arribar a Els Collets d'Avall em va donar la sensació d'estar a Suïssa.
I quines vistes... i quina satisfacció veure tots els cims que ja he fet
El bany potser una mica massa fred, però, després ja varem entrem en calor amb el reconfortant dinar.
A passar un bon i merescut estiu.