dissabte, 27 d’abril del 2019

Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Avui, després d'aquests 9 darrers dies a les Illes Lofoten a Noruega, gaudint com a nens dels cims, la neu i la bona companyia ens costa triar cim per aquest dissabte. El temps tampoc no està massa clar, per no arriscar i aprofitant que l'estació de Grau Roig ja està tancada però encara conserva força neu, decidim anar a provar el Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.) un clàssic que mai falla.
Sortim de l'aparcament de Grau Roig (2120 mts.) i comencem a pujar per la pista Pala Nova que ens porta amb una inclinació moderada al plateau superior, aquí només ens queda continuar uns metres més i assolim el coll (2480 mts.) que separa Grau Roig del Pas de la Casa. Continuem pujant i després de passar per la carena perfectament innivada, la qual ens permet arribar amb els esquís fins al mateix cim del Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.).
La boira ho comença a envair tot i fins i tot cau una mica de barrufa. Després de les fotos al mateix cim, iniciem la baixada directament des del cim, a mesura que baixem, anem traçant una diagonal per arribar al coll (2480 mts.) i així no haver de tornar a posar pells. Ara continuem el descens fins a la base del Pas de la Casa (2095 mts.), la neu és primavera molt bona però a mesura que baixem d'alçada cada cop està més humida.
Aprofitem els telecadires (ara sense funcionar) de l'estació per seure i així poder menjar i beure una mica amb comoditat. Tornem a posar pells i iniciem la segona pujada del dia, a mesura que pugem i ens apropem al coll, el temps comença a canviar un altre cop, la boira baixa força i la visibilitat cada cop és menor.  El pendent és constant i amb una inclinació que ens permet pujar recte sense fer cap diagonal però tirant força de cames.
Arribem al coll (2480 mts.) que separa el Pas de Grau Roig, ara només ens queda treure pells i a gaudir d'aquesta baixada, la primera part amb neu primavera i tota la part final amb una neu dura amb capa de "moquette" per la seva part superior, que fàcil és esquiar així.
Després parem baixant en unes taules de pícnic per fruir d'un dinar a l'exterior aprofitant que  a menor alçada el temps és molt millor. Entrem ja al mes de maig i aquest any, potser (molt al nostre pesar) l'últim de la temporada, a veure que tal aquestes pròximes setmanes.

Iniciem la pujada amb el Montmalús al fons.

Pic Baix de Cubil (2704 mts.)

La neu està una mica dura però no fan falta ganivetes per pujar.

A poc a poc anem guanyant metres.

A l'aresta final, el temps sembla que està canviant.

Ja quasi estem arribant al cim.

Hem pogut arribar fins al mateix cim amb els esquís als peus.

Al cim del Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Primera baixada del dia.

Ara baixem fins a l'inici del Pas de la Casa (2095 mts.)

La Carme gaudint del descens.

Vinga Teresa que se'ns acaba la temporada d'esquí de muntanya.

Després d'arribar al Pas, posem pells un altre cop i tornem a pujar per anar a Grau Roig.

Al coll (2480 mts.) que comunica el Pas amb Grau Roig amb la boira damunt nostre.

I una vegada més arribem amb els esquís fins al cotxe.

Carme S ha dit...

Això s'acaba !!!
A gaudir el que queda !!!