divendres, 19 d’abril del 2019

Kistbergtind (661 mts.) i amb aquest cim, acabem la nostra estada a les Illes Lofoten.

Mapa Nordeca Svolvaer 1:50.000

Ahir va ser un dia molt dolent meteorològicament parlant, va estar plovent tot el dia i la temperatura ha anat pujant progressivament d'ençà que vàrem arribar a l'illa. Això ens preocupa per l'estat de la neu, avui serà el nostre darrer dia d'activitat a Lofoten perquè demà agafem l'avió de tornada a Barcelona.
Per això avui anem a intentar el Kistbergtind (661 mts.), deixem el cotxe aparcat uns metres després de passar el petit poble (4 cases) de Vestpollen. Travessem la carretera i ja calcem esquís, tornem a estar a cota 0 pràcticament i ja apreciem el mal que ha fet l'aigua caiguda durant el dia d'ahir. Ha desfet molta neu d'aquestes cotes tan baixes però encara no l'ha arribat a fer malbé del tot.
Seguim fins al fons de la vall sense guanyar ni un metre de desnivell i arribats a aquest punt ja iniciem la pujada. Aquest primer tram és força directe i després anem fent una diagonal a la dreta fins a assolir un coll (445 mts.), sota nostra veiem l'estany Lomstjørna encara totalment gelat. Nosaltres pugem pel llom de l'esquerra, ja ens trobem el cim davant nostre però per pujar-hi hem de baixar uns metres i atacar-lo per darrere.
Baixem 20 metres amb les pells posades i iniciem la pujada per la part posterior del cim, uns metres abans d'arribar-hi hem de deixar els esquís i continuar caminant perquè ha ventat força i la neu està dura. Arribem al cim del Kistbergtind (661 mts.), aquest serà el nostre últim cim a Lofoten i el volem assaborir com cal, estem una bona estona al cim fins que el vent ens fa fora. Baixem fins on hem deixat els esquís i iniciem la baixada.
El primer tram baixem directes fins a trobar-nos el tram de baixada anterior, ara el superem fent escaleta, l'aigua aquí a dalt no ha fet tant mal i la neu es troba en boníssimes condicions, cosa que ens fa gaudir d'aquesta última baixada a Lofoten, per no remar fins al cotxe baixem directament fins a la carretera E-10, ara només ens queda caminar fins al cotxe per la mateixa carretera.
Han estat 9 dies a Lofoten on el resum pot ser la quantitat de muntanyes amb diferents dificultats, la qualitat de la neu, tot i no haver trobat molta neu pols, la primavera que ens ha tocat trobar aquest any ha estat magnífica i per últim la bona harmonía de tot el grup, cosa gens fàcil avui en dia amb els temps que corren. Esperem tornar a Lofoten en un futur, d'una manera o d'un altre.........

Sortim de Vestpollen i el cotxe el deixem aparcat a la E-10

A mesura que anem pujant, podem veure darrere nostra el fiord Austnes.

Hem d'anar a sortir al coll (445 mts.) que veiem a la dreta.

El David molt a prop del coll.

A la part inferior podem veure la E-10 la carretera principal de l'illa.

El Xavi  al coll, darrere veiem la vall per la qual vàrem pujar al Geitgaljetind (1085 mts.)

Des del coll (445 mts.) el massís del Geitgaljetind.

Sortim del coll i continuem per unes rampes suaus.

El vent comença a bufar amb força, moment d'abrigar-nos.

Últims metres amb esquís.

En aquest punt deixem els esquís i pugem els últims metres caminant.

L'estany gelat sota el Xavi.

Arribant al cim, mireu les valls que hi han darrere i no estan a la guia de Lofoten, uffffff.......

Al cim sempre present el massís del Geitgaljetind.

Kistbergtind (661 mts.), el nostre últim cim d'aquest any a Lofoten.

Des del mateix cim podem veure diferents muntanyes que hem pujat aquests dies.

Tornem a arribar a l'aresta per continuar la baixada.

Mirada enrere per veure els nostres girs.

Últims girs, això s'acaba, ohhhhh......... to be continued?

Xavier M ha dit...

Darrer cim ... si, sí!
Es troba a faltar tot allò.
Sort que n'hi hauràn més