dissabte, 6 d’abril del 2019

Sumant metres a Vallter 2000.

Recorregut del dia d'avui marcat al plànol de l'estació.

La previsió meteorològica per aquest dissabte al Pirineu no és massa bona, les últimes nevades caigudes aquesta setmana han deixat un bon gruix de neu a Vallter 2000, aprofitant que l'estació ja està tancada decidim pujar amb la Teresa a fer uns quants metres de desnivell, tot i que el temps no és el més adequat per a la pràctica de l'esquí de muntanya.
A mesura que ens apropem a l'estació,  ja ens adonem que aquestes darreres nevades no han aconseguit tapar totes les pedres fora del domini de l'estació,  perquè no hi havia base després d'aquest maleït anticicló que ha durat diversos mesos.
No volem deixar el cotxe a l'aparcament inferior (1995 mts.) per si no hi ha suficient gruix a la pista del Xalet (després varem veure que sí que hi havia prou gruix) i continuem fins a l'aparcament superior (2150 mts.) on comencem la sortida avui. Sortim amb els esquís als peus des del mateix aparcament i veiem unes traces de pujada per la pista del Bac, aprofitem tota l'amplada de la pala per pujar amb molta comoditat, al mateix temps veient que hi ha gent que puja amb raquetes i caminant destrossant la traça d'esquí (per què la gent no respecte les traces i s'obren la seva pròpia traça?), a l'arribar al primer replà decidim que ja n'hi ha prou i deixem aquestes malmeses traces a la nostra esquerra i nosaltres obrim la nostra pròpia traça per la Variant del Bac, una pala més dreta que ens va molt bé per pràctiques de voltes maries.
Arribem al llom i només ens queda continuar fins a arribar al final dels remuntadors també anomenat "Les Marmotes" (2535 mts.), traiem pells i iniciem el descens per la pista del Xalet sense saber on podrem arribar per la manca de neu però anem baixant amb una neu força humida però que es deixa esquiar molt bé, quan veiem el refugi d'Ulldeter ens hem de desviar a la nostra dreta per no tocar les primeres pedres que veiem, pensavem que això seria el final del descens però no, a partir d'aquí el vent ha acumulat la neu i podem baixar molt bé fins a l'última rampa on hem de baixar per la dreta, un shusss i arribem a l'aparcament inferior (1995 mts.).
Aprofitem la parada per beure una mica i tornar a posar pells, iniciem la pujada per on fa una estona hem baixat, el dia s'està espatllant però crec que no ens arribarem a mullar. Assolim per segona vegada avui "Les Marmotes" (2535 mts.) i iniciem la baixada amb una bona neu fins a l'aparcament superior (2150 mts.) on hem deixat el cotxe aquest matí.
Hem pogut fer uns quants metres de desnivell ben a prop de casa i sense tocar cap pedra, quan sortim de l'estació comença a nevar (porexpan) amb certa intensitat, que més podem demanar.
A veure què ens ofereix la muntanya aquests pròxims dies.......................

Així està l'estació avui.

Algú ha matinat més que nosaltres i ens ha obert aquest primer tram.

Iniciant les primeres llaçades del dia.

A partir d'aquí, ja ens toca obrir la traça a nosaltres.

Anem directes cap aquesta pala per on obrirem la traça.

De moment el dia aguanta, tot i que fa fred.

Volta maria per superar la inclinació.

Sortint per la part superior d'aquesta magnífica pala de neu.

Els núvols van i venen.

Primera baixada del dia.

A l'aparcament inferior de l'estació (1995 mts.) després d'acabar el primer descens del dia.

Posem pells per segona vegada i iniciem la pujada.

En aquest punt,  s'incrementa la inclinació.

Al fons podem veure el Gra de Fajol Gran (2714 mts.)

El refugi d'Ulldeter (2236 mts.) mig camuflat pels arbres.

Arribant a la part superior de l'estació (2535 mts.)

La Teresa amb la cara nord del Gra de Fajol darrere seu.

Punt més alt (2535 mts.) aconseguit avui per dues vegades.

Hem sumat metres de desnivell, ens ha fet molt bon dia i hem fet un parell de baixades amb bona neu , que més es pot demanar!!!!!