diumenge, 31 de març del 2019

La primera excursió de la Martina a la muntanya.

Mapa Alpina 1:25.000

Ahir per indisposició d'un familiar de la Teresa hem d'anul·lar la sortida d'esquí de muntanya al Pirineu (a veure si podem sortir la pròxima setmana), a mitja setmana després de parlar amb la meva neboda Marta em confirma que el metge li ha indicat que en la fase de l'embaràs que es troba (6 mesos) el que li recomana és que camini, així que quedem per sortir aquest diumenge, també ens acompanyaran el David i la Irene.
Sortim del centre de Gavà i després de passar per diferents carrers agafem el caminet que passa per la part inferior de la Masia de Can Feral, uns metres després agafem el camí a la dreta que ens deixa després d'una forta pujada a Can Bori (130 mts.) cruïlla estratègica. Nosaltres agafem a l'esquerra i continuem per la pista ampla durant 700 metres, en aquest punt deixem el camí principal i agafem a l'esquerra on iniciem la baixada, tot aquest tram de sender coincideix amb el GR-92.
Aquí hem d'estar al cas perquè quan portem 400 metres després de la cruïlla, tornem a deixar el camí principal i agafem a la dreta on entrem en un caminet on la vegetació és força espessa. Finalment sortim al camí que va des del Parc de Gavà fins a Can Amat, només sortir al camí ja veiem unes quantes fites a mà dreta, entrem i en un moment arribem a la Font del Ferro, actualment està seca, esperem que quan plogui torni a rajar.
Continuem i en uns minuts entrem a Can Amat, un lloc on es respira tranquil·litat, aquí decidim fer una petita parada per beure i menjar una mica. Continuem baixant però a l'arribar a Can Feral, en lloc de baixar pel mateix lloc, pugem a buscar la pista principal i continuem pujant fins a la cruïlla de pistes ben a prop d'Albarrosa, en aquest punt ja només ens falta continuar baixant fins al lloc de sortida.
Moltes felicitats David, Martina i Marta per la sortida, a veure si podem fer alguna més, abans que la Martina tregui el cap a l'exterior.

La Marta amb la Martina a la seva panxa.

Pujada forta per arribar a Can Bori.

Fa mesos que no plou i això es nota al paisatge.

Arribant a Can Bori (130 mts.).

Cruïlla estratègica, pots anar cap a St Climent, Gavà o Bruguers.

No estem al Japó, això es Gavà però els cirerers floreixen igual.

Al fons podem veure l'Ermita de St. Ramón.

Aquest tram caminem pel GR-92.

La Font del Ferro completament seca actualment, esperem que quan plogui torni a rajar aigua.

Entrant a Can Amat, conjunt de construccions (masia, ermita i edifici de colònies)

Masia a Can Amat.

Flors de primavera.

Ermita a Can Amat.

Quasi al final de l'excursió, amb el David, la Marta i la Irene.