dissabte, 19 de gener del 2019

Entrenament a Porté i esquiada en pista per la tarda.

Avui és el primer dia d'esquí de la Teresa d'ençà que es va trencar el dit i fissurar l'espatlla, veient les condicions de neu de la setmana passada pensem que la millor opció és pujar a Porté-Puymorent i pujar fins on la bona neu ho permeti. Després baixar al cotxe i pagar el forfait de tarda perquè agafi confiança amb l'esquí després de la lesió.
Sortim de l'aparcament superior de l'estació de Porté-Puymorent (1860 mts.) amb força fred (-4º)  i pugem per la dreta de la pista verda que porta al mateix aparcament, arribem a la part inferior del telecadira de La Mine (2090 mts.) i per la part esquerra continuem pujant fins a la part superior del telecadira (2405 mts.)
A partir d'aquest punt decidim que fer, avui no és un dia perquè pateixi la Teresa i si no veiem la neu en condicions, donem la volta. En aquesta primera part la neu es veu força bé fins i tot amb trams de neu pols però això no és la realitat. Quan sortim al llom (2460 mts.) on el vent ha fet de les seves podem apreciar la neu força dura fins i tot algun tram una mica glaçat. Avui no toca jugar-nos la així que traiem pells i iniciem la baixada. En aquest tram fins al telecadira, trobem algun lloc amb neu pols (el vent l'ha transportat des del llom), després per la pista, la baixada és un plaer, a l'estació han fet molt bona feina, tot i no tenir canons en aquesta part superior de l'estació, la neu està pols.
Arribem a l'aparcament (1860 mts.), deixem les coses que no ens fan falta al cotxe i agafem el forfait de tarda (12:45pm i 28€/pax.). Tornem a pujar fins a la part superior del telecadira de La Mine (2405 mts.), en aquest sector ens quedarem tota la tarda, baixant per diferents pistes i fins i tot baixem tres vegades per una petita canal, arribem a les 17h al cotxe amb força fred però havent gaudit d'un gran dia d'esquí que amb les condicions precàries del Pirineu sembla mentida que hi pugui haver aquesta neu.
La Teresa ha passat amb nota molt alta la prova psicològica de posar-se uns esquís després de la lesió, ànims això no ha fet res més que començar i sembla que per fi arriben les nevades per la pròxima setmana.

Aquesta setmana ja hem agafat els esquís.

Pic de la Mine (2683 mts.)

Les pistes estan magnífiques de neu i de molt bona qualitat per la poca que hi ha al Pirineu.

Al fons la Coma d'En Garcia, vessant sud pelat.

La mateixa vall durant la primera sortida d'aquest any: 3 de Novembre 2018.

Poc abans d'arribar a la part superior del telecadira de La Mine (2410 mts.)

Al plateau superior.

Pic dels  Pedrons (2714 mts.)

Pic de la Mine (2683 mts.)

Amb el zoom es pot veure la neu dura des d'aquí fins al coll.

Punt més alt (2460 mts.) en el dia d'avui.

Seqüència de fotos de la baixada.

Inici de la canal de baixada.

Quina diferencia de la setmana passada.... espero que això sigui un no parar.

Moltes gràcies pel teu suport i motivació incondicional.