dissabte, 22 d’abril del 2017

Pic de Duraneu (2539 mts.), Tossa del Pas dels Lladres (2665 mts.) i Puigmal (2910 mts.)

Tot i tornar a principis d'aquesta setmana de Noruega, veient el bon temps previst per dissabte i el vessant nord del Puigmal en unes immillorables condicions (calcem esquís al mateix aparcament) decidim pujar amb la Teresa a fer una circular que feia temps tenia al cap. Consisteix a pujar primer al Duraneu, continuar pels lloms suaus direcció a la Tossa del pas dels Lladres i per la carena un tram i després entrant a la via normal del Puigmal per França acabar al cim més alt del Pirineu Oriental Català.
Sortim de l'aparcament (1971 mts.) on hi ha la barrera que impedeix el pas a vehicles, a la part dreta sentit ascendent hi han unes traces d'esquí magnífiques, el que ens permet calçar esquís a la mateixa barrera. Arribem a la corba tan marcada de dretes i en lloc de continuar pel camí d'estiu (sud) agafem a la dreta de la caseta i per uns plans amb força neu anem remuntant metres, a l'arribar a la desviació per anar directes al Puigmal (esquerra), nosaltres agafem a la dreta i sense seguir massa temps la pista planera iniciem la pujada per unes àmplies pales amb una molt bona neu primavera, que et permet pujar sense ganivetes i amb una seguretat total. Després d'uns trams més o menys planers enfilem els últims metres amb força inclinació i assolim el primer cim del dia, Pic de Duraneu (2539 mts.), punt on acabaven la majoria de remuntadors de l'antiga i desapareguda estació de Puigmal 2600. Aprofitem per beure una mica i després de fer les fotos baixem un tram suau per després inciar la suau pujada fins a arribar a la Tossa del Pas dels Lladres (2665 mts.) aquí ni parem, fem la foto i continuem. Tot el tram d'ara és una mica pesat per què és un puja-baixa constant, hi ha un petit tram on ens hem de treure els esquís per manca de neu a la carena.
A la cota 2695 ens ajuntem amb les traces que pugen per la via normal de França al Puigmal, aquest tram també té força inclinació, arribem a sota el cim (2875 mts.) on ens traiem els esquís per continuar aquests últims metres caminant fins al mateix Puigmal (2910 mts.). No perdem temps per què pujant hem vist que la neu està en magnífiques condicions, bevem i mengem una mica, les fotos de cim i baixem fins al límit amb la neu on ens preparem per el descens.
La baixada ha estat genial amb una neu primavera magnífica i per unes pales força dretes però que amb aquesta neu et permet tot. A l'arribar abaix tornem a agafar les traces al costat de la pista que ens deixen al  costat mateix del cotxe.
Sortida per gaudir de l'esquí de muntanya en temporada primaveral.

Calcem els esquís al mateix aparcament (1971 mts.)

El vessant nord del Puigmal molt ben innivat.

Iniciem la pujada al Duraneu, com podeu veure el Puigmal de Llo (vessant sud) completament pelat.

Molt bona neu primavera de pujada on no fan falta les ganivetes.

Al fons està el Pic de Duraneu.

Antiga estació de Puigmal-Err 2600, ja fa uns quants anys que està tancada, a veure si un dia treuen tots els ferros de l'estació i la deixen com la van trobar al primer dia.

El cim de l'esquerra és la Tossa del Pas dels Lladres (2665 mts.)

Després d'aquest tram amb força pendent, en aquest punt ja disminueix.

Cada vegada estem més a prop dels lloms finals.

Al final del dia hem d'arribar al Puigmal (cim darrere la Teresa)

Puigcerdà amb la Tossa Plana de Lles (2905 mts.) al fons.

Ja estic arribant al Pic de Duraneu.

Pic de Duraneu (2539 mts.), a la dreta la Tossa del Pas dels Lladres i al fons el Puigmal, encara ens falten kilòmetres per recórrer.

Pujant a la Tossa del Pas dels Lladres a la part inferior: Puigcerdà.

Tossa del Pas dels Lladres (2665 mts.)

Tota la carena cap al Puigmal.

Encara que no ho sembli, és un puja-baixa constant.

Ja hem entrat a la via normal des de França al Puigmal, no falten més de 120 metres de desnivell per arribar al cim.

Puigmal (2910 mts.), cim més alt del Pirineu Català Oriental.

Vall de Noucreus.

A l'esquerra el Peric, a la dreta el Petit Peric, a sota l'estació (vessant sud) de Font-Romeu sense ni gota de neu.

Baixada espectacular per una magnífica neu primavera.

Podem baixar esquiant fins al mateix aparcament (1971 mts.)

Unknown ha dit...

Encara que ni de bon tros és Noruega, ha estat un dia de neu magnífica en el nostre terreny.