dissabte, 6 de gener del 2024

Circular el dia de Reis amb la gravel.

Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.

Avui dia de Reis surto de Gavà per fer una circular pel parc natural del Garraf, normalment a l'arribar a Campdàsens giro a l'esquerra per baixar fins a Garraf, avui he dibuixat el track, continuant recte i baixant fins a Vallcarca, serà la primera vegada que passi per aquesta pista, a veure què tal.
Només sortir de Gavà agafo la pista a Can Feral i pujo fins a Can Bori (128 mts.), continuo pel Camí de la Galena fins a arribar al Parc de Gavà on agafo la BV- 2041 fins a Begues. El dia és radiant, però fa bastant vent i a Begues la temperatura és baixa (4º) per anar en bicicleta. Segueixo per la mateixa carretera un parell de kilòmetres i a l'arribar a la segona rotonda, agafo a l'esquerra la pista que va de Begues al Palau Novella.
Des del mateix cementeri de Begues fina a arribar al Coll Fitó tot és pujada constant amb algun tram de l' 11%, un cop a dalt del coll, comença una baixada llarga amb petites pujades fins al mateix Palau Novella, just abans d'entrar a la urbanització, agafo a mà esquerra i agafo el camí vell de Vallgrassa, que va al costat mateix de la riera de Vallgrassa. Poc abans d'arribar a Vallgrassa, deixo a l'esquerra el camí vell i continuo per una pista en magnífic estat, però amb una forta pujada que em deixa a la mateixa Collada de Vallgrassa (323 mts.).
Baixada ràpida amb alguna pujada fins a Can Lluçà on agafo el GR-92, passo al costat del Collet (298 mts.) i un altra baixada amb terra de formigó fins a arribar a Campdàsens, deixo a mà esquerra el camí fins a Garraf, continuo pel GR-92 (terreny desconegut per mi), travesso un parell de vegades per un túnel la C-32 (Túnels del Garraf), deixo a la meva esquerra la cimentera Uniland i arribo a la mateixa cala de Vallcarca.
En aquest punt entro a la C-31 i per les Costes de Garraf pujo al Pas de la Maladona, baixo a Garraf i arribo al passeig marítim de Castelldefels on només em queda arribar a Gavà-mar i per l'avinguda del mar tornar a Gavà.
Exigent sortida amb pocs kilòmetres de recorregut, però amb més de mil metres de desnivell positius.

Can Bori (128 mts.)

La pista continua cap a dalt amb un dia fresc, però magnífic.

La Desfeta (524 mts.), cim més alt de Gavà.

Castell de l'Eramprunyà.

Entrant a Begues, ara vaig a buscar la pista cap al Palau Novella.

Des del cementiri de Begues fins al Coll Fitó (427 mts.) tot va pujant amb trams del 12%.

Pista magnífica per rodar amb la gravel.

Coll Fitó (427 mts.), entro al parc natural del Garraf.

Circulant per la pista del camí vell de Vallgrassa.

Deixo al camí vell que va cap al Pla de Querol i continuo cap a la Collada de Vallgrassa.

Collada de Vallgrassa (323 mts.)

Des del collet (298 mts.) ja puc veure al fons Campdàsens.

Arribo a Vallcarca on agafo la C-31 (Costes de Garraf) per tornar a casa.

Tot i fer vent, la mar està bé.

A l'aparcament al costat del Pas de la Maladona.