dissabte, 1 de juliol del 2023

Montgrós (1133 mts.) des del poble del Bruc (470 mts.)

Continuo amb el procés de recuperació, cada setmana anem pujant un pas i de moment la cosa sembla que va millor, a veure......
Avui toca sortida Montserratina, a un cim que fa temps no vaig i sortint del Bruc que no l'he fet mai per aquí. Sense ser una sortida difícil, no és només una sortida de caminar, has de grimpar i desgrimpar de vegades amb patí, trams força drets amb el terra relliscós, moltes desviacions deixant el camí principal (molt atent al GPS), en fi una sortida perfecta per anar posant el cos al seu lloc.
Deixo el cotxe aparcat al mateix poble del Bruc (on hem quedat tantes vegades amb el Xavi i la Carme) i després de caminar pel carrer principal ja agafo la pista que va direcció a Can Massana i Refugi d'Agulles.
Quan porto quatre kilòmetres, deixo a l'esquerra la pista que va a Can Massana, continuo a la dreta fins al Refugi d'Agulles o Vicenç Barbé (900 mts.) actualment tancat, a partir d'aquí segueixo el camí ben marcat fins al Coll de Port (973 mts.), una mica més endavant i dins d'una cova, trobo unes quantes cabres salvatges ibèriques que estan descansant a l'ombra. El següent coll que passo és el del Miracle, baixo pel Torrent de la Coma Cirers i començo la pujada que em deixarà al Coll del Montgrós.
És una canal força dreta on et pots agafar bé als arbres, avui està el terra mullat de les pluges d'aquests últims dies i rellisca una mica, un cop assoleixo el coll en pocs minuts arribo al cim del Montgrós (1133 mts.), un parell de fotos i inicio la baixada pel vessant oposat d'on he pujat.
Has d'anar amb compte en aquest tram, hi ha alguna desgrimpada amb força patí al vessant dret i el camí es perd per la vegetació espessa que hi ha a la zona. Un cop arribo a la desviació del coll del Migdia on jo agafo a la dreta ja s'han acabat els problemes.
Encara queda un tram de puja-baixa fins que arribo a la cruïlla del camí dels francesos (970 mts.), a partir d'ara tot baixada fins a Vinya Nova, després només queda un tram planer i l'última petita pujada fins al cotxe. Bona sortida a Montserrat, demà a veure si som capaços de sortir i continuar amb l'entrenament................

Només sortir del poble del Bruc ja em trobo aquest rètol, jo direcció al Refugi Vicenç Barbé.

Tot aquest primer tram, direcció al refugi.

Al fons ja puc veure les primeres agulles.

Deixo el camí que va cap al Coll de Guirló i Can Massana.

Al fons ja puc veure el refugi d'agulles. A la dreta l'agulla la Màquina del Tren.

Refugi d'Agulles o Vicenç Barbe (900 mts.) actualment tancat.

Vista des de la terrassa del refugi cap al camí que he pujat fa una estona.

Coll de Port (973 mts.)

L'Enclusa a la zona de Frares Encantats.

Cabres salvatges ibèriques descansant en una cova montserratina.

Agulla Montserratina.

Franqueig per la part inferior de la Roca dels Llamps (1162 mts.)

Cim del Montgrós (1133 mts.)

El cim de Sant Jeroni (1236 mts.) des del cim del Montgrós.

Vista enrere per veure per on he baixat direcció al Coll del Migdia.

A l'esquerra és el camí per anar al Coll del Migdia, avui a la dreta cap el Camí dels Francesos.

Vista del Montgrós on he estat fa una estona, dins del requadre podem veure tres persones.

Un cop arribo al Camí dels Francesos puc veure el tros de cim que és el Montgrós.

Arribo a al Bruc on tinc el cotxe aparcat.