dijous, 6 d’abril del 2023

Múrcia- Archena- Ulea- Campos del Rio- Alcantarilla- Múrcia.

L'etapa d'avui serà una altra que passaré els cent kilòmetres, no serà la més llarga (és la tercera de recorregut), però si serà la de més desnivell acumulat. És pràcticament igual a la de Monegros 2023, però avui faré deu kilòmetres menys que el dia de la carrera.
Surto del centre de Múrcia per un tram de carril-bici al costat del riu Segura, al cap de cinc kilòmetres ja agafo el sender de grava que va magnífic per rodar de pressa. Fins que arribo al poble d'Algaida al kilòmetre trenta-cinc circulo tota l'estona per pista de pedra i grava.
Ara m'esperen nou kilòmetres per asfalt, puja-baixa suau i sense ningú a la carretera fins a arribar a Ulea, en aquest poble hi ha una casa que pertanyia a José Ríos Torrecillas, era un exportador de fruites del poble que tenia una parada al mercat central de París (any 1912), en un dels seus viatges va conèixer a l'enginyer  francès Gustave Eiffel, gràcies a la fama que va adquirir la fruita d'Ulea i dels viatges d'Eiffel a Ulea per prendre banys contra la reuma, va néixer una amistat i el compromís de dissenyar la seva casa.
Quan vaig dissenyar l'etapa, pensava que ara venia la part dura. Només sortir d'Ulea començo a pujar per asfalt fins a arribar a l'embassament de Mayés, just quan s'acaba la passarel·la de l'embassament, comença la pista de La Muela, són quatre kilòmetres i excepte un petit tram de drecera que amb la gravel costa una mica, la resta està perfecte.
Un cop a dalt, una ràpida baixada per pista de terra i després formigó fins a arribar a Campos del Rio, una petita parada per omplir el bidó i menjar una mica. Des d'aquí fins al següent control a Alcantarilla són uns trenta kilòmetres, però de puja-baixa constant i trams de pendent molt forta (curt, però trams del 15%).
Finalment, arribo al kilòmetre noranta, on per fi he acabat l'última pujada, ara dos kilòmetres de descens fins a retrobar-me amb la Irene. Torno a omplir el bidó i ara tinc un parell de kilòmetres pel centre d'Alcantarilla fins que torno a agafar la pista que en dotze kilòmetres en deixarà al centre de Múrcia, final de la dura etapa d'avui. Més de vuitanta kilòmetres per pista, a veure com recuperem per demà......

Carril bici al centre de Múrcia, al costat del riu Segura.

Pista magnífica per rodar amb la gravel i amb molt poca gent.

Aquesta primera part de la sortida és així, pista planera i terra ferm.

El riu Mula a la meva esquerra.

A prop de poble d'Archena, a la dreta la Cañada de Múrcia.

Carretera sense trànsit al costat del Balneari d'Archena.

Arribo al poble d'Ulea.

Casa dissenyada per Gustave Eiffel fa més de cent deu anys.

Esglèsia de San Bartolomé al centre d'Ulea.

José Ríos veí d'Ulea, tenia una parada de fruites al mercat de París, per això Eiffel va dissenyar la  casa seva.

Només sortir d'Ulea, comença la pujada forta del dia, més de catorze kilòmetres.

Bones vies d'escalada deu haver-hi en aquesta paret de calcari.

Embassament de Mayés. Porto vuit kilòmetres de pujada des d'Ulea.

Comença la pujada per la pista La Muela. Excepte un petit tram, la resta està perfecte

Des de l'embassament són quatre kilòmetres de pujada.

Aquí baix puc veure l'embassament de Mayés per on acabo de passar fa una estona.

Arribant a Campos del Rio, kilòmetre seixanta-sis.

Només sortir de Campos del Rio fins a arribar a Alcantarilla són trenta kilòmetres de puja-baixa molt durs, crec que és el tram més dur d'aquests dies a Múrcia.

Arribant a l'últim control a Alcantarilla, ara tot és pla i baixada fins a Múrcia.

Arribada a Múrcia, kilòmetre cent vuit, avui una bona pallissa.