dissabte, 10 de juliol del 2021

Etapa 3 Pirinexus. Céret- L'Estartit.

Avui és el tercer dia d'activitat, justament serà l'etapa més llarga amb més de cent deu kilòmetres. El dia també es presenta calorós i a primera hora del matí no hi ha ni un núvol al cel.
Passades les vuit del matí deixem la Gîte d'Etape de Céret i agafem una via cicloturista direcció a Le Boulou. A partir d'aquí agafem un tram de la EuroVelo-8 fins a Maureillas-les-Illes.
Just en el centre del poble, comença el tram de pista menys apte per les gravels, hem llegit a diferents blogs que hi ha trams (tant de pujada com de baixada) on has de baixar de la bicicleta i arrastra-la. No ens ve gens de gust fer això, hem buscat una alternativa per carreteres secundàries per no baixar de la bici.
Continuem per la D-13b i després anem direcció a Les Clusses on comença la pujada al coll del mateix nom. Són quatre kilòmetres amb una mitjana del 5% i algun tram del 8%. Un cop a dalt, una ràpida baixada fins a la cruïlla de la D-900 i nova pujada fins al poble de Le Perthus on està situada la frontera francesa.
Després de travessar-la sense cap problema, una baixada ens deixa a La Jonquera, després de travessar el poble pel mig, arribem al Polígon industrial Mas del Pla on agafem una pista formigonada a l'inici i poc després a l'esquerra una pista amb forta pujada. Són 2,5 kilòmetres amb una rampa màxima del 7, després sis kilòmetres de baixada ens deixen a Capmany on parem al bar central a prendre un refresc i omplir els bidons d'aigua.
Continuem baixant fins a arribar a Peralada on ens podem refrescar i tornar a omplir els bidons a la font del poble, comença a fer molta calor. Deixem enrere Castelló d'Empúries i Sant Pere Pescador (sortida de la nostra Transpirenàica 2021, d'aquí a un temps.) Finalment per fi podem veure el mar a Castelló d'Empúries on passegem amb les bicicletes pel mateix Passeig d'Empúries on fem unes fotos a la platja del Portixol.
A l'arribar a l'Escala agafem el carrer d'Albons i quan falten un parell de kilòmetres per arribar a Albons agafem a l'esquerra i entrem a camins agrícoles de terra. Passem per Bellcaire d'Empordà i continuem per pistes en força bon estat, les bicicletes estan molt i molt brutes.
Passem pel centre de Torroella de Montgrí i ara només ens queden set kilòmetres per arribar a l'Estartit, final d'etapa d'aquest dur tercer dia.
Al tenir piscina a l'hotel, aprofitem per refrescar-nos abans d'anar a sopar i donar una volta per davant de les Illes Medes. Ara a descansar que demà ens espera la quarta i última etapa de la Pirinexus 2021.

Inici de la sortida d'avui al poble de Céret.

Nosaltres a la dreta cap a Le Boulou.

Demà és la sortida del Tour de França aquí a Céret.

Tot el poble viu aquest dia com el que més, decoració de la casa especial pel Tour de France.

Agafem el Chemin de Vives direcció a Le Boulou.

Continuem cap a Le Perthus.

Al sortir de St. Jean Pla de Corts seguim cap a Maureillas-Las- Illas.

Tram de la EuroVelo-8.

Carreteres franceses molt tranquil·les sense cotxes. Ja els trobarem més tard.

Iniciem la pujada al Col les Cluses.

Després de coronar el Col, petita baixada fins a la cruïlla de la D-900. Nosaltres a Le Perthus.

Entrada a Le Perthus, últim poble francès.

Després de passar la duana, arribem a La Jonquera on agafem la pista direcció a Campany.

Petit descans després d'una forta pujada a la sortida de La Jonquera.

Seguim les indicacions de la Pirinexus, terme municipal de Peralada.

Refrescar-nos a la font de Peralada.

Travessant la Muga.

Vist des d'altra part del rierol.

La calor comença a donar senyals de vida, aquests dies enrere hem estat molt bé.

Com per caure aquí dins.

Bones pistes per rodar amb les gravels.

Combinant trams de terra amb asfalt.

Direcció a Castelló d'Empúries.

Arribant al terme municipal de Roses, ja queda poc per veure la mar.

Platja del Portxicol a l'Escala.

Al fons a la dreta podem veure Roses.

Per fi, després de més de cent deu kilòmetres arribem a L'Estartit, final de la tercera etapa.

Les Illes Medes.

Després de la dura etapa, arriba el moment de relax.

El dia s'acaba a l'Estartit, demà ens espera l'última etapa de quasi cent kilòmetres.