divendres, 23 de juliol del 2021

La Besurta (1920 mts.)- Ibón de Salterillo (2460 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.

Pocs dies abans de fer cinquanta- tres anys, faig una parada temporal en l'entrenament de la bicicleta (durant el mes de setembre intentaré la Tranpirenàica per carretera. Entre Sant Pere Pescador i Hondarribia, passant pels ports mítics com: Tourmalet, Aspin, Peyresourde, Puymorens, Collada de Toses, etc) per intentar l'Aneto, al mateix temps serà la meva 53a ascensió al cim més alt del Pirineu.
La primera idea era pujar el dissabte per Corones, la setmana anterior preparant la sortida m'he adonat que el divendres a la nit i tot dissabte coincideix amb l'Ultra Trail Aneto-Posets, tot i que no pugen al cim, no vull coincidir amb tota la gent, per tant la sortida dissabte per Corones no em serveix perquè no hi ha cap autobús a la tarda-nit per pujar a Vallbierna.
Finalment, decideixo agafar un dels últims autobusos fins a La Besurta (1920 mts.) i pujar a bivaquejar a l'Ibón de Salterillo (2460 mts.) així quan surtin els de l'Ultra a les 24:00 del divendres a dissabte jo ja estaré a dalt i no coincidiré amb ningú.
Dit i fet, puc sortir de casa passades les 15:30 i tinc temps d'agafar el bus a Los LLanos del Hospital a les 19:30. Surto de la Besurta (1920 mts.) direcció al refugi de La Renclusa, poc abans de començar la pujada al refugi, hi ha una desviació a l'esquerra cap al Forat d'Aigualluts, em trobo de baixada els últims turistes del dia, ens saludem i alguns em miren amb cara estranya (on va aquest sol a aquestes hores).
Al arribar al Pla d'Aigualluts he de travessar el riu, no trobo el punt per fer-ho sense treure'm les botes, me les trec i travesso el riu fins a situar-me a l'altra part. Agafo el camí que puja cap al refugi de La Renclusa des de Aigualluts i a l'arribar a la cota 2150, hi ha una desviació a l'esquerra que puja amb ganes.
Només em queda seguir aquest camí més o menys marcat fins a arribar a l'Ibon de Saltarillo (2460 mts.), és quasi fosc quan arribo i el primer que faig és buscar un lloc per fer el bivac, deixo la motxilla i començo a buscar el lloc. 
En poc temps en trobo un preparat i al costat mateix de l'aigua, magnífic!!!. Preparo el sopar i després condiciono el lloc per a dormir, no he trobat ningú en tota la pujada després de deixar als últims turistes.
Última mirada al cim de l'Aneto que puc veure perfectament des del bivac, demà més......


Desnivell: 610 mts.

Recorregut: 5,7 Km.

Horari: 2h, 1m.





Mentre espero a l'autobús, magnífica visió del Pic de la Muntanyeta (2558 mts.)


Darrere meu s'acosta el bus, marxem cap a La Besurta!!


Una vegada més a La Besurta (1920 mts.) d'on començo la sortida d'avui.




En aquest punt està la desviació per anar a La Renclusa o a Aigualluts.


Un cop fet aquest ressalt abans d'arribar a Aigualluts, podem veure al fons La Forcanada.




El Forat d'Aigualluts.


Primera visió de l'Aneto (3404 mts.) amb els últims raigs de sol.


A l'esquerra l'Aneto (3404 mts.), a la dreta la Punta Oliveras (3298 mts.)


Travesso el riu, a la dreta el Pic d'Aigualluts (2686 mts.)


L'aigua no està gens freda.


A la dreta segueix el camí cap a La Renclusa des de Aigualluts.


Fites per no perdre el camí.


Arribant a l'Ibón de Salterillo (2460 mts.)


Mireu que m'he trobat, un bivac preparat per a passar-hi la nit.


No em direu que aquest lloc no és magnífic per passar-hi la nit.


A punt d'entrar a dormir, tot i que s'ha aixecat una mica de vent, la temperatura no és freda.