dissabte, 1 de maig del 2021

Tortosa- El Perelló. Primera etapa en Bikepacking

Primer cap de setmana que podem sortir de la comarca des de fa unes quantes setmanes. Tenim vàries propostes per realitzar, bé sigui fent muntanya o amb la bicicleta. Una vegada més, les condicions meteorològiques són les que ens fan decidir cap a on anar i que fer.
Després de consultar molts mapes i previsions, sembla que el temps més estable els dos dies serà la zona sud de Catalunya. Tenim una ruta pendent amb les bicicletes per la zona de Tortosa, que hem d'estrenar la bossa de seient Ortlieb i el porta-bicicletes Thule.
Sortim de Gavà plovent amb força i aquesta pluja ens acompanyarà fins a Cambrils, a partir d'aquí el temps millora i a l'arribar a Tortosa no plou i fa una temperatura agradable.
Després de carregar les bosses i preparar-ho tot, iniciem la sortida al costat mateix del Mercat Central i agafem el Pont antic del Ferrocarril per travessar el riu Ebre, continuem per la Via Verda del Baix Ebre i passem pels pobles de Roquetes, Aldover i Xerta. Al sortir d'aquest darrer poble ja comencem a travessar tots els túnels per on antigament passava el ferrocarril, avui a diferència del darrer dia que vaig passar, sí que funcionen les llums interiors (avui que portava llum, jajaja), una mica abans d'arribar a l'estació de Benifallet deixem la Via Verda i circulem paral·lels a la C-12 per un camí de terra al costat de camps amb cirerers i presseguers.
Agafem un petit tram de la C-12 i després de travessar l'Ebre pel gran pont un cop passat Benifallet, agafem a l'esquerra un camí al costat del riu Ebre, la pujada és progressiva fins que arribem a la desviació del GR-7 (a la dreta), aquesta vegada continuem recte per la pista i tot i tenir un pendent molt fort, sortim al mateix lloc del GR sense baixar-nos de la bici, travessem la C-12 i quan volem agafar la T-302 veiem que està tallada per obres, que fem?, doncs, continuem per la C-12 fins a arribar a Rasquera on fem una parada per menjar i beure una mica.
Després de reposar forces, continuem, sortim del poble i agafem l'antiga carretera a El Perelló, en menys d'un kilòmetre agafem una desviació a la dreta per una pista en constant puja i baixa, tot i això la pista està en bones condicions. Aquesta segona vegada ja és més fàcil trobar el camí correcte, però el tram de formigó és igual de dur. Arribem al costat del Coll de Vilamar i agafem el petit camí a mà esquerra, que amb un descens una mica tècnic ens deixa a la carretera entre Rasquera i El Perelló, només circulem un parell de kilòmetres i agafem a mà dreta per ficar-nos un altre cop a la pista.
Finalment deixem la pista i agafem la carretera secundària del Camí del Coll de la Mola, són uns quatre kilòmetres amb rampes del 10% al final de la pujada, petita parada i continuem fins a la part superior on estan situats tots els aerogeneradors, avui amb el vent que fa estan en ple rendiment.
Quan anem a començar la baixada fins a El Perelló ens adonem de la vista que tenim de la Mar Mediterrània, extraordinari... Només ens queda gaudir de la baixada i arribem al lloc on soparem i dormirem avui, demà mes.

Al costat del mercat municipal deixem el cotxe aparcat amb el nou portabicicletes Thule.

Aquí comencem la nostra aventura de dos dies per les comarques del sud de Catalunya.

El riu Ebre des de la capital del Baix Ebre.

Aquests primers kilòmetres la ruta transita per la via verda entre Tortosa i Alcañiz.

Entrant al poble de Xerta.

Antic traçat del tren reconvertit en via verda.

Ja veiem la sortida del túnel........................hi ha llum!!!

El dia magnífic, plovent a quasi tot Catalunya menys per aquesta zona.

Abans d'arribar a l'estació de Benifallet, deixem la via verda i circulem al costat d'arbres fruiters.

El poble de Benifallet al peu del riu Ebre.

Pista cap a Rasquera.

A partir d'aquí comença la pujada forta.

Just a la dreta, transita el GR pel qual vaig anar l'altra vegada, avui continuo per la pista.

L'Orbea Terra amb la bossa de seient Ortlieb.

En aquest punt acabem la pista i continuem uns kilòmetres per asfalt fins al poble de Rasquera.

Rasquera a la comarca de la Ribera d'Ebre.

Tram de dura pujada per pista amb forces pedres.

Al fons podem veure la Serra de Cardó.

Itinerari correcte al Suunto Traverse.

Pujant el tram més dur del Coll de la Mola.

Una bona esbufegada has fet Teresa, felicitats!!

A l'arribar a la part superior, ja veiem la Mar Mediterrània.

Última pujada del dia, a partir d'aquí tot baixada fins a El Perelló.

Iniciava la baixada i vaig haver de parar per contemplar el paisatge del Delta de l'Ebre.

Baixada directísima fins a El Perelló.

Un dissabte genial, espereu el diumenge.........