dissabte, 15 de maig del 2021

Gavà- Sitges- Vilafranca- Ordal- Gavà en bicicleta de carretera.

Aquest cap de setmana hem distribuït els entrenaments en dues parts, la primera avui dissabte realitzant una llarga circular amb la bicicleta de carretera per preparar pròxims reptes per aquestes carreteres.
La segona, demà a Montserrat on volem començar a fer desnivell caminant-corrent, també preparant la nova temporada estival de crestes i sortides al Pirineu.
Avui he sortit sol, uns minuts després de les set del matí ja estic en ruta. Deixo Gavà, travesso com puc Castelldefels (encara en obres) i m'apropo a l'inici de les Costes del Garraf, on començo les pujades.
Després de passar Garraf, començo la pujada al Pas de la Maladona, arribo a dalt i ràpida baixada fins a Vallcarca, continuo per uns falsos plans fins que arribo a Sitges, segueixo cap a l'Església del Vinyet per l'antiga carretera a Vilanova i la Geltrú, poc abans d'arribar, agafo a la dreta fins a Sant Pere de Ribes i després de travessar tot el poble, agafo la C-15b cap a Vilafranca del Penedès.
Quan passo el poble de Sant Miquel d'Olèrdola i just al costat de la benzinera de Petro-Cat hi ha una desviació que em porta a la petita població de Sant Pere Molanta, on de seguida ja estic a la N-340. Avui quan arribo a Avinyonet no agafo a la dreta direcció a Gavà, sinó que allargaré una mica més la sortida i pujaré al Port de l'Ordal.
És un puja-baixa constant amb llargues rectes, el tram més dur està poc abans d'arribar al poble de l'Ordal on hi ha un kilòmetre al 5,5%, la resta es fa força bé. Com ha canviat això, feia més de trenta-cinc anys que no passava per aquí en bicicleta, finalment arribo a dalt del Port de l'Ordal (487 mts.) i a partir d'aquí tot baixada fins a Sant Vicenç dels Horts, on agafo l'antiga carretera fins a Sant Boi i després a Gavà.
Divertida circular per posar les cames a to. Demà veure'm com aguanten a Montserrat.

Arribo al poble de Garraf.

Començo la baixada del Pas de la Maladona, al fons Vallcarca.

Port Marítim de Sitges.

Això em trobo a l'entrada del poble de Sant Pere de Ribes.

A l'arribar al stop, a l'esquerra direcció a Vilafranca del Penedès.

Deixo la comarca del Garraf i entro a la comarca de l'Alt Penedès.

El poble de Sant Miquel d'Olèrdola vist des de la mateixa carretera.

Vinyes ben alineades esperant l'inici de setembre per recollir el raïm.

Arribant a la petita població de Sant Pere Molanta.

Avui no agafo direcció a Gavà, allargarem una mica més la sortida, segueixo cap al Port de l'Ordal.

Rectes llargues a la N-340.

Coronant el Port de l'Ordal (487 mts.)

Entrant a la localitat de Vallirana.