dijous, 17 de desembre del 2020

Via Tardor Calenta, K i El Forat de les Bruixes a Coll-Roig.

De dreta a esquerra, color vermell Tardor Calenta, color lila Via K, color blau El Forat de les Bruixes.

Al continuar amb el confinament municipal de cap de setmana, ens agafem un dia de vacances per anar a escalar al Ripollès. La zona escollida avui és Coll-Roig al costat de Montgrony. Per arribar aquí conduïm fins a Gombrèn, tres kilòmetres més endavant direcció a La Poble de Lillet, agafem una desviació a la dreta a Montgrony. Continuem per una carretera estreta i set-cents metres abans d'arribar al Santuari agafem una pista que surt a mà esquerra, no està tan malament com havia llegit, però encara així s'ha d'anar amb compte amb els cotxes baixos. Uns tres kilòmetres més amunt, trobarem un lloc per aparcar i al fons a mà esquerra ja podem veure les parets. En deu minuts caminant ja estem a peu de via.
Iniciem la  trilogia de vies per la Tardor Calenta, via totalment equipada amb parabolts:

Via Tardor Calenta (V, 95 mts.)

L1. Iniciem l'escalada per una placa amb bones presses i una roca calcària amb molt bona adherència, a mesura que pugem trobem menys presses, però no és difícil. Arribem sota un pas força vertical, però molt ben protegit, després de superar-lo, el terreny perd verticalitat i arribem a una lleixa on veiem un parell de parabolts, aquí es pot muntar una reunió, però nosaltres ens estimem més continuar per un terreny similar i fer la reunió a la part superior d'aquesta primera agulla. Després hem de baixar uns metres a la dreta i caminar al costat d'un cable d'acer, on muntarem la pròxima reunió.  Reunió de dos parabolts amb anella, 45 mts. IV+.

L2. Comencem a l'esquerra per una placa inclinada on en els primers metres trobem un parell de ponts de roca equipats amb cable d'acer. Arribem al pas més complicat d'aquesta tirada on no hi ha cap pressa de mans i hem de confiar amb l'adherència dels peus de gat. A partir d'aquest punt, pugem per la vertical mirant d'agafar les poques presses que tenim de mans, hi ha un tram que pugem en bavaresa, quina delícia. Llarg espectacular. Reunió de dos parabolts amb anella, 35 mts. V.

L3: Sortim a la dreta de la reunió i continuem per la mateixa placa que el llarg anterior, poder una mica més fàcil però la roca no tan adherent. A mesura que anem pujant, escalem direcció a l'esquerra i els últims metres els fem per dins d'un canaló. Reunió de dos parabolts amb anella, 20 mts. IV+.

Per baixar d'aquesta via, fem un rapel de 55 mts. (empalmem la tercera i segona tirada) i després un altre rapel de 45 mts. que ens deixa al terra just al costat de l'inici de la Via K, la pròxima via a pujar.

Vista cap amunt des de la reunió 0 de la Tardor Calenta.

Primers metres d'escalada del dia a la via Tardor Calenta.

Una mica més amunt, trobem una reunió que nosaltres no fem i continuem fins a la R1 original.

Inici de la segona tirada, una placa on hi ha trams molt fins.

El Juan Carlos gaudint com un nen d'aquesta tirada.

Com podeu veure en aquest pas, poca pressa i molta adherència.

A punt de començar aquesta segona tirada.

Tota la tirada sencera de trenta-cinc metres.

Detall d'un dels ponts de roca  amb cable d'acer.

Ja estic a punt d'entrar al mig de la placa.

Assegurant des de la segona reunió.

Vista enrere per gaudir de la tirada que estem fent avui.

Al mig de la bavaresa.

Quin regal de llarg, per gaudir de veritat.

Comencem el tercer i últim llarg d'aquesta via.

Últims metres d'adherència per arribar al final de via.

Estem arribant al final d'aquesta via.

Pujant pel mig del canaló.

Realitzant l'últim rapel de la Tardor Calenta, ara anem per la Via K.

Via K (V, 100 mts.)

Després de fer un glop, ens preparem per iniciar la segona via del dia, la via K.

L1. L'inici té un pas força dur, però després a mesura que pugem és més fàcil. Ens situem al mateix pas vertical que la via anterior, però una mica més a l'esquerra (vist des de baix), hem de protegir el pas amb un friend perquè l'assegurança està a la part superior del pas, un cop passem aquest pas, la dificultat decreix molt fins que arribem sota mateix de la reunió (per nosaltres molt mal muntada) on hi ha un pas força dur. Continuem una mica a la dreta on muntem reunió al costat d'un arbre. Reunió amb dos parabolts amb anella, 50 mts. V.

L2: Sortim a l'esquerra de la reunió i trobem un parell de forats on col·locar uns friends, després de fer un pas amb adherència trobem l'únic parabolt d'aquesta tirada, continuem gaudint d'uns forats per a poder fer uns magnífics ponts de roca i els últims metres fins a la reunió són molts fàcils. Reunió amb dos parabolts amb anella, 25 mts. IV+.

L3: Anem pujant la placa amb tendència a l'esquerra, no hi ha cap assegurança, però la veritat és que pots posar tots els friends, tascons i pont de roca que vulguis. Sembla que no hi ha res per agafar-te i trobes cada bústia descomunal, un llarg magnífic per pujar col·locant tu les assegurances i una roca genial. Reunió amb dos parabolts amb anella, 40 mts. IV.

Sortim de la reunió i pugem uns metres a l'esquerra, desgrimpem un petit pas amb graó metàl·lic i arribem a l'´última tirada de la via El Forat de les Bruixes, aprofitem el generós equipament per baixar rapelant fins a peu de via per després pujar-la.

Després de rapelar la Tardor Calenta, comencem la via K.

Segona tirada quasi sense assegurances, es pot posar de tot per això.

Assegurant en un pont de roca.

Sortint de la segona reunió.

Com t'agrada escalar Juan Carlos.

Tirada sense cap assegurança però pots posar de tot, friends, tascons, ponts de roca, etc.

Arribant a la tercera reunió de la Via K.

Rapelant la paret per segona vegada.

Via El Forat de les Bruixes (V-, 70 mts.)

Després de fer els dos ràpels per la mateixa via, ens preparem per fer la tercera i última via del dia.

L1: Iniciem el llarg pujant per una placa amb força forats, a la meitat de la tirada trobem el pas més fi d'aquest primer llarg, és un pas molt fi que si el fas per la dreta, és una mica més fàcil. La continuació és més fàcil fins que arribem al final del llarg on trobem un tram herbós i amb pedra a terra (amb compte no llençar res avall) que ens porta directament a la reunió. Reunió amb dos parabolts amb anella, 35 mts. V-.

L2: Sortim a l'esquerra de la reunió fins a situar-nos a la vertical de la segona reunió, ara enfilem tot recte amb un parell de passos força fins, on has de mirar una mica per on passes, en pocs minuts aconseguim tornar a l'inici dels rapels per on hem baixat fa una estona. Reunió amb dos parabolts amb anella, 35 mts. V-.

Ara només ens queda tornar a fer els dos ràpels fins a terra, recollir el material i baixar a dinar a La Pobla de Lillet a Ca l'Àngel on ens han tractat molt bé amb un menjar espectacular.

Gràcies Juan Carlos per poder compartir una sortida més amb tu.

Comencem l'última via del dia.

Aquesta via està molt ben equipada.

A la primera reunió.

Iniciant la segona tirada.

Com podeu veure, totes les reunions estan preparades per rapelar.

Assegurant des de la part superior de la segona reunió.

Preparant el penúltim rapel del dia.

Rapelant fins a la R1.

No pareu ehhh, quina sort poder fer vacances quan un vol, no hi ha com ser "JEFE DE TODOS LOS JEFES" !!!! sou uns craks.