dissabte, 19 de desembre del 2020

Gavà- Sant Climent del Llobregat- Torrelles- Begues- Gavà en BTT.

Després de les fortes pluges del dia d'ahir, avui hem trobat tot el recorregut amb força tolls d'aigua i fang, en acabar la jornada hem hagut d'anar a rentar les bicis amb aigua a pressió.
Sortim de Gavà i agafem la pujada més dura fins a Can Bori, seguidament iniciem la primera baixada del dia fins al poble de Sant Climent del Llobregat, circulem 1,5 kilòmetres per la carretera, quan comença la pujada al port i a l'arribar al tercer revolt, agafem una desviació a l'esquerra.
Fins aquí la pujada era suau, però ara comença a pujar amb ganes, tot i que hi ha algun replà no hi ha descans fins al pal informatiu (250 mts.) on comencem la baixada cap a Torrelles, des de la part superior ja veiem que la boira s'ha quedat al fons de la vall. Arribem a una rotonda i agafem a l'esquerra direcció a Begues, la pujada es força constant i es puja molt bé, també trobem algun tram de baixada.
A l'arribar a l'altura del Cementiri d'animals de Torrelles, el pendent guanya inclinació i deixem l'asfalt per la terra, arribem a un tram amb desnivell del 12% i entrem al terme municipal de Begues, últim esforç i ja estem al poble de Begues. Sense perdre temps, agafem la carretera entre Begues i Gavà i comencem la baixada, a l'altura del Parc de Gavà ens desviem i agafem la pista que ens porta fins a Ca n'Amat on tornem a pujar per la part est de les antigues Mines de Ferro, arribem a la part superior d'aquesta pujada, travessem la carretera i continuem per la pista de terra vermellosa sota el Castell de l'Eramprunyà, ara entrem en un tram de puja-baixa suau i quan la pista comença a baixar amb ganes, agafem a la dreta i una molt forta pujada ens deixa al Dipòsit de la Sentiu.
Ara només es queda baixar fins a la carretera que uneix La Sentiu i Gavà, en aquest tram de carretera mirem de prémer al màxim fins que arribem a Gavà, final de la sortida del dia d'avui.

Pujant amb llum artificial a Can Bori, el dia s'ha aixecat una mica fosc.

Al fons podem veure el poble de Sant Climent, forta rampa per sortir del poble.

A prop del Turó de l'Anglà (217 mts.)

Nosaltres cap a Torrelles del Llobregat.

Com podeu apreciar, després de les fortes pluges d'ahir, el terra està força mullat.

Baixem cap a la boira que s'ha quedat al fons de la vall.

La boira ens agafa al centre de Torrelles.

Última pujada forta per arribar al poble de Begues.

Passem per la pista que hi ha sota el Castell de l'Eramprunyà, direcció a La Sentiu.

Última pujada del dia, per allà al fons (Ermita de Sant Ramón) hem passat fa unes hores.