dissabte, 12 de desembre del 2020

Gavà- Begues- Palau Novella- Gavà en BTT.

El fort vent d'avui no convida massa a sortir de casa, encara així ens animem a sortir. La idea d'avui és fer una circular passant per Begues, Palau Novella i tornar a Gavà.
Avui per tercera setmana consecutiva passem per Can Bori, agafem la tercera pista que hi ha per arribar a aquest coll-cruïlla i podem dir que és la més dura de les tres. És la que passa per la part posterior de Can Feral.
Continuem per la pista que puja per la mateixa carena i arribem a la cruïlla del Parc de Gavà amb la carretera de Gavà a Begues. Agafem la carretera un parell de kilòmetres i arribem a Begues, travessem la primera rotonda i a l'arribar a la segona, agafem a l'esquerra (rètol de Parc Natural del Garraf) direcció al cementiri, just en aquest punt comença la pista en bon estat en general.
Al mateix temps iniciem una progressiva pujada que s'acaba en el punt que veiem el senyal d'entrada al Parc, a partir d'aquí tot baixada fins al Palau Novella. A l'entrada de la urbanització agafem a la dreta i ens apropem al Monestir Budista del Garraf on fem una volta per la seva magnífica Stupa.
Continuem per la dura carretera entre el Monestir Budista i la part superior del Rat-Penat, quin trencacames de carretera amb constants pujades i baixades. Arribem al final de la pujada que coincideix amb la carretera (tallada per una barrera) que ens porta al cim de La Morella i ara tot baixada fins a la mateixa platja, i quina baixada, és el Port del Rat-Penat (el més dur de tota aquesta zona) amb un pendent mig del 10% i rampes de fins al 20%.
Ara només ens toca gaudir de la magnífica vista del mar al costat nostre durant uns quants kilòmetres pel mateix Passeig Marítim, agafem l'avinguda de la Pineda on trobem un fort vent de cara que ens acompanyarà tota l'estona fins a arribar al mateix poble de Gavà.
Sortida dura i llarga amb força desnivell per només portar tres sortides amb la BTT.

De les tres pujades per diferents itineraris que hem fet aquestes darreres setmanes a Can Bori, aquesta és la més dura.

Arribant a Can Bori, cruïlla de camins. Pots anar a Begues, Sant Climent o Gavà.

Arribant a la part superior del Port de Begues (2a Categoria)

Entrant al poble de Begues.

Per la pista entre Begues i el Palau Novella.

La pista està en perfecte estat i et permet córrer sense perills.

Entrem al Parc Natural del Garraf, fins al Palau Novella, tot baixada..................

A punt d'iniciar la baixada cap al Palau Novella.

Entrada al Monestir Budista del Garraf.

Entrada a la Stupa Budista del Garraf.

Des d'aquí podem veure la bola del radar meteorològic al costat del cim de La Morella.

Fortes pujades per anar del Palau Novella al Rat-Penat.

Ànims Teresa, última pujada del dia, ara tot baixada fins a Castelldefels i després pla fins a Gavà.

Des de l'aparcament de Penya Ginesta ja podem veure el mar, avui amb el vent força picat.

De continuar així, crec que miraré de comprar una elèctrica per a poder seguir-te, pero...
penso que a tu en quan ens donin llibertat, això quedarà de costat!!!!

Josep Mª Moyà ha dit...

Hola TTF, doncs, poder no quedarà de costat. Feia molts anys (més de 20) que no agafava la BTT i la veritat és que he gaudit molt aquestes sortides que hem fet plegats. Gràcies per aguantar-me.